Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Piąty C-130E już tylko na ziemi
Służący w polskich Siłach Powietrznych od września ub.r. amerykański samolot transportowy C-130E Hercules pozostał w Polsce. Maszyna w związku z kończącym się resursem miała wrócić do właścicieli. Stało się inaczej "dla zapewnienia ciągłości procesu szkolenia w związku z opóźnieniami w dostawach "polskich" herculesów". Z biało-czerwoną szachownicą obecnie latają cztery tego typu samoloty, piąty od wczoraj może służyć już tylko na ziemi.

Wypożyczony od sił powietrznych Stanów Zjednoczonych samolot transportowy C-130E Hercules przyleciał do Polski 29 września 2010 roku. W 3. Skrzydle Lotnictwa Transportowego, po przeglądzie i nadaniu mu numeru taktycznego 1507, służył do szkolenia załóg. Pierwotnie ustalono, że Siły Powietrzne będą korzystać z samolotu w ramach leasingu do lipca 2011 roku, jednak Amerykanie uznali, że samolot nie musi wrócić do USA. - Amerykanie zgodzili się zostawić go naszym lotnikom w formie bezzwrotnej pożyczki, jako pomoc szkoleniową w postaci trenażera naziemnego i ewentualny magazyn części zamiennych - poinformowało Dowództwo Sił Powietrznych. Maszynie wraz z 1 lipca wygasł resurs i nie może dalej latać. Hercules pierwotnie miał wrócić za ocean do magazynu na pustyni w Teksasie, ale ostatecznie pozostał w Polsce, "dla zapewnienia ciągłości procesu szkolenia w związku z opóźnieniami w dostawach "polskich" herculesów". Jak wyjaśnił w rozmowie z "Naszym Dziennikiem" ppłk Robert Kupracz, rzecznik DSP, uziemiony samolot m.in. pozwala pilotom na przećwiczenie procedur, zaznajomienie się z wyposażeniem samolotu (piloci szkolą się na trenażerach C-130 w USA), ale przede wszystkim stanowi "poligon" ćwiczeń dla personelu technicznego.
W ramach realizacji Programu C-130 Siły Powietrzne otrzymały do tej pory pięć samolotów C-130 Hercules w wersji E. Jednak tylko trzy maszyny zostały dostarczone zgodnie z podpisaną z Amerykanami umową. To samoloty o numerach bocznych 1501, 1502 i 1503. Czwarty C-130 o numerze 1507 został jedynie użyczony od Amerykanów w celu zapewnienia ciągłości szkolenia personelu latającego i technicznego (teraz uziemiony). Na podobnych zasadach od maja br. w polskich barwach lata inny C-130E, wypożyczony z 314th Airlift Wing z Little Rock w stanie Arkansas, któremu nadano numer 1508. Został przysłany w miejsce uziemionego samolotu. Jak dodał ppłk Kupracz, dostawa dwóch kolejnych - już "polskich" - herculesów w ramach podpisanej umowy przewidywana jest w sierpniu br. (nr 1504) i w 2012 r. (nr 1505). - Czwartego polskiego herculesa spodziewamy się w sierpniu. Piąty tego typu samolot zostanie dostarczony do Polski w pierwszym kwartale 2012 roku - zaznaczył rzecznik. Według danych Inspektoratu Uzbrojenia MON całkowity nalot na samolotach C-130 od daty dostawy pierwszego egzemplarza do Polski (2009 rok) wyniósł ponad 900 godzin, w tym ponad 500 godzin zrealizowano w tym roku.

Marcin Austyn
 
Dodane przez prakseda dnia lipca 02 2011 13:37:34 · 9 Komentarzy · 265 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.