Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 3
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
PiS chce debaty w Sejmie ws. elektronicznego poboru opłat
System e-myta obejmuje sieć 1560 km dróg. Stawki opłaty wynoszą od 0,20 zł do 0,53 zł za kilometr autostrad i dróg ekspresowych oraz od 0,16 zł do 0,42 zł za kilometr dróg krajowych. Za przejazd płacą samochody ciężarowe i osobowe z przyczepą, jeśli ich dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 tony oraz autobusy niezależnie od ich masy.

"Wszystkie wady tego systemu, na które zwracaliśmy uwagę w toku prac parlamentarnych potwierdziły się" - ocenił na czwartkowej konferencji prasowej w Sejmie Bogusław Kowalski (PiS). Jak argumentował, po dwóch tygodniach obowiązywania e-myta, błędem było m.in. włączenie do płatnego systemu obwodnic i pojazdów wykonujących przejazdy pasażerskie. Według Kowalskiego, system źle funkcjonuje i wymaga pilnej naprawy.

Krzysztof Tchórzewski (PiS) zwracał z kolei uwagę, że opłaty wzrosły tak znacznie, że firmy transportowe będą uciekać z autostrad na drogi lokalne. W jego ocenie, nowy system uderza w początkujące firmy transportowe.

"Wydajemy duże pieniądze i trzeba się zastanowić, jakie decyzje podjąć, aby to zaczęło normalnie działać, by przewoźnik jechał po płatnych drogach i odciążał drogi, które są bezpłatne" - podkreślił Tchórzewski.

Kowalski zauważył natomiast, że cały system elektronicznego poboru opłat będzie kosztował budżet państwa 5,6 mln złotych. "Jak widzimy okoliczności planowania całego przedsięwzięcia, rozszerzeniem katalogu pojazdów, które są włączone do systemu, włączenie obwodnic, problemy kierowców z pobraniem czytników świadczą one, że cały projekt był wdrażany nieprofesjonalnie" - uważa poseł PiS. Stąd - jak podkreślił - wniosek do Najwyższej Izby Kontroli o zbadanie sposobu wprowadzenia systemu elektronicznego poboru opłat.

PiS chce także, by marszałek Sejmu Grzegorz Schetyna wprowadził do prac parlamentarnych projekt nowelizacji ustawy o drogach krajowych, który m.in. zwalnia z obowiązku uiszczania opłat na obwodnicach. Jak przekonywał Andrzej Adamczuk, jest to "krótki projekt", który można przyjąć już na kolejnym posiedzeniu Sejmu (26-29 lipca).

Wiceminister infrastruktury Radosław Stępień przekonywał w czwartek w Sejmie, że system e-myto dochodzi do pełnej sprawności i potrzebuje czasu na pełen rozruch. Przypomniał, że e-myto ruszyło 3 lipca, z dwudniowym poślizgiem. Poinformował, że austriacka firma Kapsch, budująca system zapłaciła już na rzecz Skarbu Państwa 2 mln zł kary za spóźnienie.
 
Dodane przez prakseda dnia lipca 16 2011 19:22:20 · 9 Komentarzy · 249 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.