Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 5
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Jak nie kijem, to pałką
Na zagrożenia płynące z projektu ustawy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu drogowego zwróciło uwagę Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

W tej sprawie zadaliśmy także pytania autorom projektu, z Ministerstwa Infrastruktury, prosząc o ustosunkowanie się do stawianych zarzutów, że powstaje bubel prawny.

SDPCM poinformowało 19 lipca, że resort zawiadomił je o zaniechaniu prac nad nowelizacją przepisów. - Ale jest też niespodzianka; zaniechało prace pod dotychczasową nazwą - stwierdza Alfred Franke, prezes SDPCM - Wiele szkodliwych zapisów zawartych w projekcie wraca jak bumerang w nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym. Otrzymaliśmy więc nowe opakowanie dla rozwiązań w dalszym ciągu niezgodnych z prawem unijnym.

Jego zdaniem, merytoryczne argumenty podnoszone w czasie dyskusji nad ustawą o dopuszczeniu pojazdów do ruchu drogowego były na tyle silne, że stały Komitet Rady Ministrów zalecił Ministerstwu Infrastruktury opracowanie nowej propozycji implementacji unijnej dyrektywy 2007/46/WE, mającej na celu stworzenie przejrzystego prawa, poprzez koncentrację na mniejszej liczbie zagadnień.

- Niestety, prawdopodobnie z pośpiechu, zapisy niezgodne z unijnym prawem z wyżej wspomnianego projektu ustawy w całości zostały przeniesione do nowelizacji ustawy prawo o ruchu drogowym i ponownie trafiły do stałego Komitetu RM z prośbą o pilne ich przyjęcie już 21 lipca - dodaje Franke - Wobec tego w dalszym ciągu stoimy w obliczu zagrożenia wzrostu cen części zamiennych.

Nadal aktualne jest też pytanie, dlaczego w pośpiechu są tworzone zapisy, stojące w sprzeczności z obowiązującym od roku prawem europejskim o swobodnym dopuszczeniu do obrotu nieoryginalnych części zamiennych (GVO) - ze szkodą dla kierowców i warsztatów samochodowych? SDPCM uważa, że wdrożenie projektowanych zapisów doprowadzi do licznych bankructw niezależnych operatorów, tworzących 220 tysięcy miejsc pracy.

W projekcie wspomnianej nowelizacji nadal wyraźnie sugeruje się, że każda część do samochodu, w tym przysłowiowa spinka do tapicerki, będzie musiała być poddana procedurze homologacji (obecnie obowiązuj homologacja kluczowych elementów, mających istotną rolę dla bezpieczeństwa pasażerów i ochrony środowiska).

- Producentom części eksportującym swoje wyroby grozi utrata konkurencyjności wobec firm działających w innych krajach, a wzrost cen części, a tym samym kosztów eksploatacji samochodu, odczujemy my wszyscy - dodaje prezes Franke.
 
Dodane przez prakseda dnia lipca 20 2011 08:05:16 · 9 Komentarzy · 357 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.