Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 5
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Dworzec za 1,7 mld złotych będzie bezużyteczny? O tym zdecyduje Unia Europejska.
Link

Nowoczesny dworzec kolejowy PKP Łódź Fabryczna został zbudowany po to, by pełnić funkcję centrum logistycznego Kolei Dużych Prędkości. Koleje jednak nie powstały i teraz nie wiadomo, jakie pociągi (i czy w ogóle) mają wjeżdżać na stację, której wybudowanie kosztowało 1,7 mld zł.

W tej chwili na nowy dworzec w Łodzi mogą wjechać wyłącznie te pociągi, które są do tego odpowiednio przygotowane pod względem technicznym. Tymczasem takie pociągi - jak np. składy typu Dart, Flirt czy słynne Pendolino - do Łodzi nie przyjadą, ponieważ na co dzień kursują na trasach w innych częściach kraju.

Teraz o tym, czy Pendolino będzie mogło wjechać na nowy dworzec w samym sercu Polski, zdecyduje Unia Europejska, bowiem to właśnie przy pomocy unijnych funduszy częściowo sfinalizowano w Polsce zakup nowoczesnych pociągów. PKP Intercity zabiega o przychylność Brukseli w tej sprawie, ale szanse na uzyskanie zgody są raczej niewielkie.

Nowy obiekt w Łodzi to największy obecnie budowany dworzec w Europie. Miał służyć przede wszystkim szybkim kolejom, ale ich budowa została tymczasowo wstrzymana. Tymczasem łódzki dworzec jest już na ukończeniu - jego wykonawca zapowiedział, że prace zakończą się do 31 sierpnia.

- Ten dworzec może przerosnąć możliwości PKP Intercity. Z powodu zaniedbań poprzedników spółka nie jest przygotowana do obsługi linii łódzkiej, mimo że założenia projektowe znane były od lat - ostrzega Marcel Klinowski, szef zespołu ds. transportu Stowarzyszenia Republikanie.

W związku z tym, że zwykłe składy wagonowe nie spełniają warunków regulaminu technicznego stacji PKP Łódź Fabryczna, PKP Intercity próbują teraz uzyskać dla pociągów typu Flirt i Dart zgodę na zmianę tras w Centrum Unijnych Projektów Transportowych, tak by te mogły jeździć również na łódzkich trasach. Przewoźnik czeka teraz na decyzję w tej sprawie, która nie jest wcale oczywista, bo zależy nie tylko od CUPT, ale również od Brukseli.

- Zgoda Centrum Unijnych Projektów Transportowych uratuje Łódź, ale pogorszy warunki podróżowania na innych trasach - ostrzega Marcel Klinowski.

wgospodarce.pl
 
Dodane przez prakseda dnia czerwca 06 2016 07:54:47 · 9 Komentarzy · 12 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.