Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 3
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Nawet lotniskowca "Garibaldi" używa się do przerzutu Afrykańczyków z Libii do Włoch
Lotniskowce, fregaty rakietowe, korwety i okręty patrolowe - jednostki kosztujące setki milionów euro każda, i których dzienny koszt funkcjonowania wynosi dziesiątki tysięcy euro - masowo zostały użyte jako promy do przywiezienia do Europy ponad 13 000 nielegalnych imigrantów. Licząc średnio 2 400 euro jako koszt przeszmuglowania jednej osoby - wyżej wymieniona flota umożliwiła przemytnikom zarobienie ponad 31 milionów euro - jedynie podczas trzech ostatnich dni.

Lotniskowiec "Garibaldi", który w roku 2011 - za sprawą będących na jego wyposażeniu myśliwców Harrier - brał udział w bombardowaniu sił zbrojnych Kadafiego i którego dzienny koszt użytkowania wynosił wówczas 135 000 euro - przypłynął do Palermo z 1 049 migrantami na pokładzie. Fregata rakietowa "Fasan" - kosztująca pół miliarda euro - została w Mesynie użyta do zaokrętowania na niej 1 145 osób.

Hiszpańska fregata "Reina Sofia" wysadziła w Salerno - 1 048 migrantów, korweta "Sfinge" przywiozła do Włoch - 679, okręt patrolowy "Cigala Fulgosi" - 537 osób i fregata "Libeccio" - 268.

Jest mnóstwo powodów, dla których ustawiczne używanie okrętów Marynarki Wojennej do bezkrytycznego zabierania kogokolwiek na pokład, można nazwać absurdem. Popełniany jest poważny błąd polityczny, ponieważ stymuluje się w ten sposób ruch mas ludzkich z całej Afryki w kierunku wybrzeży libijskich, jak przepowiedziała to wcześniej Theresa May, ówczesna brytyjska minister spraw wewnętrznych, a obecna premier Wielkiej Brytanii.

"Brexit" był w dużym stopniu konsekwencją polityki migracyjnej UE, sprzyjającej przemytnikom.

Proceder, o którym mowa jest obrazą prawa, jako że w ten sposób praktykuje się likwidację granic i suwerenności narodowych. Stwarza on zagrożenie dla bezpieczeństwa, gdyż wiadomo, że przemytnicy finansują ISIS, Al-kaidę i że razem z migrantami przedostają się do Europy również dżihadziści.

Zjawisko jest klęską także z punktu widzenia obronności, nade wszystko jak chodzi o czynnik odstraszania. Żaden terrorysta czy inny bandyta, nigdy nie będzie bał się floty patrolującej, która zamiast blokowania nielegalnego napływu migrantów, ułatwia jego realizację. Dochodzi do paradoksalnej sytuacji, w której terroryści, mieszający się z tłumem migrantów - dostają się do Europy wysiadając z europejskich okrętów wojennych.

Kryzys imigracyjny był dla Marynarki Wojennej okazją do częściowego sfinansowania renowacji floty, jednakże aktualnie, na patrole zużywa się prawie że cały limit czasowy ich działalności, który wzrósł z 70 000 godzin do 110 000 godzin w ciągu ostatnich trzech lat, podczas gdy zmalały o połowę pieniądze przeznaczone na konserwacje i paliwo.

Transport migrantów płacony jest z funduszy stworzonych ad hoc, finansujących misje zlecone przez rząd, jednakże zaczyna się mówić iż na wskutek intensywnego zaangażowania jednostek w akcje z migrantami, brakuje czasu na niezbędne szkolenia wojskowe.

Największym problemem pozostaje fakt, iż napływ migrantów nigdy nie zostanie zatrzymany, jeżeli będzie się ich akceptować. Europol szacuje, że przemytnicy w Libii zarabiają od 5 do 6 miliardów euro rocznie, podczas gdy europejska misja Eunavfor Med utrzymuje, że około połowa dochodu libijskiego regionu Tripolitanii pochodzi z przemytu ludzi. Należałoby więc pozbyć się głupkowatej ckliwości i retoryki opowiadającej o "misjach humanitarnych". (...)

Rzeczywistość wygląda tak, że by ułatwić szmugiel przemytnikom używa się do tego 4 flot: 2 europejskich - floty Frontex (operacja "Triton"), floty Eunavfor Med (operacja "Sophia"), oraz 2 włoskich - floty Straży Przybrzeżnej i floty działającej w ramach operacji "Mare Sicuro".

Słyszy się także głosy nawołujące do zorganizowania piątej floty, tym razem kierowanej przez NATO.

Jeżeli wyżej wymienione floty - w oparciu o niepodlegającą dyskusji konstatację, że Libia aktualnie nie jest w stanie ani kontrolować swego terytorium, ani walczyć z przemytnikami - zostałyby rozmieszczone w obrębie libijskich wod terytorialnych, możliwe byłoby - pod eskortą wojskową i pod ochroną okrętów wojennych - odwożenie na libijskie plaże wszystkich migrantów.

W ten sposób wszyscy zostaliby uratowani - natychmiast po wypłynięciu z portów libijskich - i nie byłoby ofiar zatonięcia. (...) Napływ migrantów do Europy zatrzymałby się w ciągu kilku dni, ponieważ nikt nie chciałby płacić po to, by pozostać w Afryce.

Byłaby to jedyna inicjatywa skuteczna i uzasadniona jak chodzi o użycie floty wojskowej, a ponadto chociaż raz Europa zademonstrowałaby, że dysponuje wystarczającymi środkami do obrony swych granic i swych interesów.

Gianandrea Gaiani 2 wrzesień 2016 tłum. RAM
http://www.analisidifesa.it/2016/09/migranti-la-vergogna-dei-soccorsi-in-portaerei/
-----------------------------------
Oby wreszcie publicyści i blogerzy polscy zabrali się za solidne wertowanie obcojęzycznych informacji w internecie i przestali bredzić o "najazdach islamskich", bo... wszystko co się z nimi dzieje jest celowe i od dawna zaplanowane ze szczegółami.
 
Dodane przez prakseda dnia wrze¶nia 06 2016 07:21:34 · 9 Komentarzy · 35 CzytaÅ„ · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
GratulujÄ™ strony i oczekujÄ™ aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.