|
Nawigacja |
|
|
Użytkowników Online |
|
|
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
|
|
|
|
|
|
|
Polska firma przejęła napędowego potentata z Wielkiej Brytanii. Szansa dla zbrojeniówki |
|
|
Firma SKB Drive Tech przejęła niedawno brytyjską spółkę Webster Drives, istniejącą od roku 1878, a od lat 30. XX wieku zajmującą się budową układów napędowych. Jak zaznacza w rozmowie z Defence24.pl prezes Jakub Kowalski, dzięki tej transakcji polska firma uzyskała dostęp do szerokich rynków zagranicznych, związanych zarówno z produkcją dla sił zbrojnych, jak i kontrahentów cywilnych.
- Transakcja pozwoliła na prowadzenie dostaw zarówno dla długotrwałych klientów brytyjskiej firmy, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają współpracę. Rozmawiamy też z potencjalnymi kontrahentami, wcześniej zainteresowanymi produktami Webster. Chcę podkreślić, że firma, którą przejęliśmy działała nie tylko w branży wojskowej, ale i cywilnej. Jednym z naszych klientów jest Volvo ze swoimi wywrotkami ciężkimi TEREX. Dlatego obecnie mamy szerokie pole do działania, jesteśmy otwarci również na nowe rynki. - oświadczył prezes SKB Drive Tech Jakub Kowalski.
Przejęcie Webster Drives umożliwiło też rozszerzenie oferty polskiej firmy. Wcześniej wytwarzała ona zawieszenia niezależne, a obecnie do jej asortymentu dołączyły różnego rodzaju przekładnie, między innymi systemy przeznaczone do gąsienicowych pojazdów bojowych. Mogą one być wytwarzane w kraju. Jakub Kowalski podkreśla, że nie może ujawnić konkretnych informacji dotyczących klientów z branży wojskowej z uwagi na wymogi tajemnicy, ale transakcja otworzyła przed polską firmą szeroko rozumiane rynki. Nie mogę zdradzić konkretnych informacji dotyczących umów dla sektora wojskowego, gdyż nie życzą sobie tego klienci - są to umowy objęte tajemnicą. Mogę jednak powiedzieć, że dzięki know-how firmy Webster Drives mamy dostęp do rynków na całym świecie od USA przez Bliski Wschód aż po Singapur. - podkreśla Jakub Kowalski.
Przejęcie Webster Drives przez SKB otwiera też potencjał do współpracy z krajowym przemysłem obronnym. Firma może bowiem dostarczyć elementy układu przeniesienia mocy, przeznaczone dla różnego typu pojazdów, jakie mają zostać wprowadzone do polskich Sił Zbrojnych. Dotyczy to zarówno samochodów terenowych czy ciężarowych, w tym specjalistycznych (jednym z klientów jest obecnie Volvo, pozyskujące sprzęt dla wywrotek TEREX), jak i ciężkich pojazdów bojowych - BWP czy transporterów opancerzonych, zarówno na podwoziu kołowym jak i gąsienicowym.
defence24 |
|
|
Dodane przez prakseda
dnia pa¼dziernika 15 2016 09:49:04 ·
9 Komentarzy ·
529 CzytaÅ„ ·
|
|
|
|
|
|
Komentarze |
|
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
|
Oceny |
|
|
|
Logowanie |
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
|
Shoutbox |
|
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|
|
|
|
|