Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Róbta co chCETA. No właśnie to robią
Nie ma tygodnia bez przechodzenia przez ową furteczkę tego co chcą odrzucić europejskie owieczki. Oficjalnie UE zapewnia swobodę przepływu medium (że tak ogólnie to określę) w tym przepływu kapitału, który to różną postać przybiera. Kapitał przepływa przez granicę (teraz praktycznie teoretyczną), wylewa z koryta jak rzeka, wywołuje powódź co powoduje zniszczenie wszystkiego wokół owego koryta i ostatecznie okazuje się, że rzeka nie jest już nasza - kupił ją kapitał co to swobodnie do nas przypłynął.

Podobnie odbywa się to na poziomie poza unijnym, na co już chyba nikt nie zwraca uwagi. Odbywa się to w prosty sposób, mianowicie przez przejmowanie akcji przedsiębiorstw europejskich przez przedsiębiorstwa poza europejskie - w tym też właśnie amerykańskie. To nie są drobne firemki i tzw. misie (małe i średnie firmy), to są te kolosy, które chcą owego TTIP czy CETA. Jest jeszcze ciekawiej - to się odbywa z pełnym błogosławieństwem unijnym i nazywa się to "postępowaniem związanym z realizacją polityki konkurencji", a błogosławieństwa udziela nie kto inny jak Komisja Europejska.

Przykład z Dz.U. UE nr C382 z dnia 15.10.2016 r.:

Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.8083 - Merck/Sanofi Pasteur MSD)

Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej (Tekst mający znaczenie dla EOG) (2016/C 382/04)

1. W dniu 7 października 2016 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 (1), Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwo Merck &Co., Inc. ("Merck", USA) przejmuje, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wyłączną kontrolę nad przedsiębiorstwem Sanofi Pasteur MSD SNC ("SPMSD", Francja), obecnie wspólnie kontrolowanym przez przedsiębiorstwa Merck i Sanofi Pasteur SA, w drodze zakupu udziałów/akcji.

2. Przedmiotem działalności gospodarczej [cóż za piękny eufemizm] przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji jest:

- w przypadku przedsiębiorstwa Merck: działalność w dziedzinie ochrony zdrowia, ogólnie w dziedzinie produktów leczniczych obejmujących leczenie cukrzycy, raka, szczepionki, oraz w zakresie szpitalnej opieki doraźnej, zdrowia zwierząt, sojuszy oraz usług opieki zdrowotnej,

- w przypadku przedsiębiorstwa SPMSD: prowadzenie w 18 krajach EOG działalności w zakresie rozwoju i komercjalizacji szczepionek przeznaczonych dla ludzi.

3. Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii. (...)

4. Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.

Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie 10 dni od daty niniejszej publikacji. Można je przesyłać do Komisji faksem (...), pocztą elektroniczną (...) lub listownie, podając numer referencyjny: M.8083 - Merck/Sanofi Pasteur MSD, na poniższy adres: European Commission (...)

Popatrzmy na iście sprinterskie tempo: 07.10.2016 r. - wpłynięcie zgłoszenia o koncentracji, 15.10.2016 r. - ogłoszenie w Dzienniku Ustaw, 10 dni na zgłaszanie uwag (sprzeciwy) i sprawa załatwiona; KE nie zgłasza sprzeciwu i pewnie po miesiącu, dwóch, zostanie ogłoszona decyzja o dokonanej koncentracji, czyli przejęciu kontroli nad kawałkiem UE przez USA.

Można powiedzieć, że KE posługuje się slangiem Owsiaka: róbta co chCETA.

Może jestem przewrażliwiony? Może. Tylko dlaczego KE nie wnosi sprzeciwu wobec planowanej koncentracji dwu przedsiębiorstw amerykańskich? Jak w tym przypadku (Dz.U. UE C370 z 08.10.2016 r.): Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwo Abbott Laboratories (USA), przejmuje, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, kontrolę nad całym przedsiębiorstwem St. Jude Medical, INC. (USA) w drodze zakupu udziałów/akcji.

I pytanie za 100 punktów: dlaczego zamiar koncentracji firm amerykańskich jest rozpatrywany przez Komisję i to europejską?

Ktoś uważny powiedziałby, że przesadzam, bo przejęcie nie jest groźne, gdyż UE chronią cła. Zgoda, ale o firmach przejętych decydują ci co je przejęli i może być jak w przypadku tzw. uchodźców - ktoś o tym decyduje, że sprowadzani są do UE bez cła.

Czy mówiono Wam, że kapitał będzie wypływał z Europy?

Miał przepływać przez Europę i po Europie.

I chyba nie dotyczy to kapitału polskiego - ten raczej wypłynął bezpowrotnie.

PS.
Do kolosów chcących decydować (w niedalekiej przyszłości) o życiu w oparach chemicznych środków ochrony roślin (a może i GMO) na terenie UE dołączyły Chiny (Dz.U. UE C363 z 01.10.2016 r.) - Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwo China National Chemical Corporation ("ChemChina", z siedzibą w Chinach) przejmuje w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw kontrolę nad całym przedsiębiorstwem Syngenta AG ("Syngenta", z siedzibą w Szwajcarii) w drodze zakupu udziałów.

Syngenta, wymieniana jednym tchem po Monsanto...

Taki trynd światowy - nie chCETA ale mata.

Jasieńko
------------------------------
Rozwiązania w postaci wiążącego "arbitrażu międzynarodowego" już istnieją, w traktacie o Karcie energetycznej, przyjętej przez Unię w 1997 r. Wygląda na to, że było to rozpoznanie walką: obiekty energetyczne są duże i kosztochłonne, sektor dość specyficzny, jakby strategiczny, to i sporów było mało, choć Vattenfall coś tam ugrywał na Niemcach (bądź co bądź potężnym państwie).
Wygląda na to, że CETA wprowadzi - znany już z karty energetycznej - arbitraż, ale w dużo szerszym zakresie, i nawet w przypadku jakichś mniejszych spraw gospodarczych. Czyli będą mogli "przypier...lić" w dużo szerszym zakresie....:)
Z oficjalnego streszczenia traktatu karty energetycznej (strona eur-lex). Nota bene, język mało prawniczy, wszak nie używa się w treści przepisu pojęć ocennych, typu "surowy". No, ale tak tam jest.
"Traktat przewiduje surowe procedury rozstrzygania sporów między państwami z jednej strony oraz , z drugiej strony, między inwestorami a państwami, w których inwestycja została dokonana. W przypadku sporu między inwestorem i państwem, inwestor może zdecydować się na skierowanie sprawy do arbitrażu międzynarodowego. W przypadku sporu między państwami może zostać powołany sąd arbitrażowy ad hoc, jeśli rozwiązywanie sporu w drodze dyplomatycznej nie powiodło się. Rozwiązania przewidziane przez te mechanizmy są wiążące."


 
Dodane przez prakseda dnia pa¼dziernika 20 2016 15:45:45 · 9 Komentarzy · 32 CzytaÅ„ · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
GratulujÄ™ strony i oczekujÄ™ aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.