Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Znowu tajne porozumienie w/s polskich autostrad! Dlaczego przy tym temacie musi być aż tyle tajemnic?
15 grudnia br. przed Sądem Okręgowym w Warszawie doszło do zawarcia ugody pomiędzy spółką PBG oraz "innymi zaangażowanymi podmiotami", a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie sporu dotyczącego rozliczenia kosztów budowy fragmentu autostrady A1 między Toruniem a Łodzią. Niestety, pomimo iż prace budowlane dotyczące ok. 64 km autostrady były realizowane z pieniędzy podatników, a ich łączna wartość przekroczyła 1,791 mld zł, to treść zawartej ugody została utajniona. Zwykły Kowalski, z którego środków realizowane były te kontrakty, nie dowie się zatem w jaki sposób nastąpiło rozliczenie pomiędzy GDDKiA a poszczególnymi prywatnymi firmami, które były zaangażowane w budowę wspomnianego odcinka A1. Nie wiadomo ile pieniędzy Skarb Państwa musiał dodatkowo wyłożyć i czy rzeczywiście - jak twierdzą przedstawiciele GDDKiA - ugoda jest korzystna dla strony polskiej. Wszystkie istotne szczegóły zostały bowiem w tej kwestii utajnione.

Podobnie było w przypadku poprzedniej ugody zawartej przez GDDKiA z lipca br. Wówczas to polubownie doprowadzono do rozwiązania sporu z konsorcjum, którego liderem była chińska spółka budowlana COVEC. Przypomnijmy, że Chińczycy w 2011 roku uciekli z placu budowy A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą. Sześć lat później, kiedy uroczyście podpisywano tajne porozumienie, szef GDDKiA Krzysztof Kondraciuk nie szczędził ciepłych słów w stosunku do Chińczyków: - "Pragniemy podkreślić, jak znaczący wysiłek obie strony sporu włożyły w doprowadzenie do podpisania tej ugody. Finał w postaci polubownego rozwiązania sporu to dowód na rzetelność i wiarygodność naszych chińskich partnerów z Covec. Przyczyni się to do wzmocnienia polsko - chińskiej kooperacji gospodarczej i handlowej. Mamy także nadzieję, że przyszłość przyniesie konkretną współpracę, zarówno z COVEC jak i innymi przedsiębiorstwami Państwa Środka".

Oczywiście porozumienie z COVEC również utajniono. Opinia publiczna nie miała prawa dowiedzieć się, jak wyglądała ugoda rozliczająca wzajemne roszczenia związane z realizacją autostrady A2.

Powstaje pytanie - dlaczego prawie wszystko, co kontraktowo działo się bądź dzieje wokół polskich autostrad, musi być tajne? Począwszy od umowy koncesyjnej na płatny odcinek "kulczykowej" A2, poprzez płatny odcinek ultradrogiej w użytkowaniu autostrady A4 między Krakowem a Katowicami, a skończywszy na płatnym odcinku A1 z Gdańska do Torunia - wszędzie kontrakty z prywatnymi firmami zostały utajnione, mimo że kasa na budowę lub obsługę tych autostrad była publiczna. Teraz dochodzą do tego tajne porozumienia i ugody z COVEC-iem oraz PBG. Dlaczego podatnicy nie mogą się dowiedzieć, jak wydawane są ich pieniądze?

niewygodne.info
 
Dodane przez prakseda dnia grudnia 27 2017 10:03:16 · 9 Komentarzy · 53 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.