|
Nawigacja |
|
|
Użytkowników Online |
|
|
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
|
|
|
|
|
|
|
Brudna kampania Platformy |
|
|
W pierwszej Suszczyńska występuje jako wolontariuszka białostockiej Fundacji Polska Pomoc i zachęca do krwiodawstwa. Drugi banner to reklama wyborcza Moniki Suszczyńskiej, kandydatki Platformy, z hasłem "Świeża krew w POlityce".
Na obu bannerach jest to samo zdjęcie Moniki Suszczyńskiej. Niemal identyczne są również hasła. Jedno to "Świeża krew w POlityce", drugie "Świeża krew potrzebna od zaraz". Przy tym słowa "ŚWIEŻA KREW" są napisane dużymi literami na obu bannerach, co je bezpośrednio kojarzy ze sobą. Łatwo też można zauważyć niemal ten sam układ graficzny i rozkład treści obu bannerów. W wielu miejscach zadbano nawet o to, aby wisiały one obok siebie (tak jest np. na rogu ulicy Henryka Sienkiewicza i Ryskiej). - W swojej kampanii wyborczej odwołuję się do akcji społecznych, które organizuję, stąd podobieństwo obu bannerów - tłumaczy nam Monika Suszczyńska. - Wiem, że może to być różnie odbierane przez różne osoby, ale to z powodu braku wiedzy na temat tych dwóch odmiennych kampanii. Zapewniam jednak, że moja twarz w kampanii krwiodawstwa nie ma na celu promocji mojej osoby - dodaje.
Kampanię reklamującą akcję krwiodawstwa zorganizowała białostocka charytatywna Fundacja Polska Pomoc. Powstała zaledwie rok temu. Monika Suszczyńska występuje na bannerach reklamujących tę akcję jako wolontariuszka, jednak w fundacji zajmuje wyższą pozycję - szefowej rady programowej. Suszczyńska jest radną miejską Platformy. Dziwnym trafem prezesem Fundacji Polska Pomoc jest również radny PO - Piotr Jankowski. Pikanterii całej sprawie bliźniaczych bannerów dodaje fakt, iż te promujące pożyteczną ideę krwiodawstwa, ze zdjęciem kandydatki PO, pojawiły się na płotach i słupach informacyjnych dużo wcześniej, niż zaczęła się kampania wyborcza. Akcja Fundacji Polska Pomoc ma trwać do listopada. A więc całkowicie pokrywa się z czasem kampanii wyborczej. Podejrzenia może wzbudzać również źródło finansowania kampanii Fundacji Polska Pomoc. Jak można się o tym przekonać, wchodząc na stronę internetową fundacji, decyzją ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 11 stycznia 2011 r., otrzymała ona zgodę na zbiórkę publiczną. Jednak wśród wymienionych celów, na które fundacja może przeznaczyć zebrane w ten sposób środki finansowe, nie ma reklamy żadnej akcji czy kampanii. Tymczasem Monika Suszczyńska nie kryje, że kampania społeczna promująca krwiodawstwo była zbiórką publiczną i jest prowadzona w ramach środków fundacji.
Przeciwko bliźniaczym bannerom Moniki Suszczyńskiej protestują użytkownicy Facebooka. - Jest to akcja przeciwko głupocie. Wykorzystywanie w sposób tak cyniczny szlachetnej idei krwiodawstwa może się skończyć tym, że wiele osób przestanie oddawać krew - mówi Andrzej Guzowski, organizator akcji "Powiedz NIE takiej kampanii, to może zaszkodzić nam wszystkim" na Facebooku, którą poparło już prawie 850 osób. - Jeden pan, który poparł akcję na Facebooku, pisze, że przez działania pani Suszczyńskiej więcej nie odda krwi za pośrednictwem żadnej fundacji - dodaje. Andrzej Guzowski w rozmowie z "Naszym Dziennikiem" powiedział też, że zaprosił do akcji na Facebooku samą kandydatkę, by odpowiedziała na zamieszczane tam wpisy. - Nie zgodziła się na to - wyjaśnia Guzowski.
Adam Białous |
|
|
Dodane przez prakseda
dnia wrzenia 16 2011 20:19:11 ·
9 Komentarzy ·
216 Czytań ·
|
|
|
|
|
|
Komentarze |
|
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
|
Oceny |
|
|
|
Logowanie |
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
|
Shoutbox |
|
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|
|
|
|
|