Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 3
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Na modernizację linii kolejowej wydadzą 2,13 mld zł. Po jej przeprowadzeniu prędkość jazdy spadnie z 150 do 130 km/h
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu wydała w 2015 roku decyzję środowiskową, która umożliwiła przeprowadzenie modernizacji linii kolejowej Poznań - Szczecin, jednak z istotnym zastrzeżeniem. Otóż na odcinku Wronki - Dobiegniew, gdzie obecnie pociągi pasażerskie mogą się poruszać z prędkością do 150 km/h, nastąpi ograniczenie prędkości jazdy zaledwie do 130 km/h. Powód? - Ochrona przyrody. Zdaniem urzędników z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska na wspomnianym odcinku istnieje "zwiększone ryzyko kolizji pociągów z ptakami i ssakami". I właśnie dlatego trzeba ograniczyć prędkość do 130 km/h.

Co istotne - PKP Polskie Linie Kolejowe nie odwołały się od wspomnianej decyzji środowiskowej. Powód...? Tutaj dochodzimy do kolejnego absurdu. Otóż modernizacja wspomnianej linii kolejowej odbywa się w ramach unijnego instrumentu CEF (ang.: Connecting Europe Facility). Unia Europejska przeznaczyła w swoim budżecie na cele związane z rozwojem sieci transportowej, energetycznej oraz telekomunikacyjnej odrębną pulę środków finansowych. Problem w tym, że wspomniane fundusze można wykorzystać tylko do 2020 roku. Aby ograniczyć ryzyko, że środki te przepadną, gdyż modernizacji nie uda się zakończyć do 2020 roku, PKP Polskie Linie Kolejowe postanowiły "skrócić" postępowanie administracyjne i nie odwołały się od decyzji wydanej przez Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu.

Efekt uprawomocnienia się decyzji środowiskowej jest taki, że po zakończeniu modernizacji linii kolejowej Poznań - Szczecin, 50-kilometrowy odcinek między Dobiegniewem a Wronkami będzie przystosowany do jazdy z prędkością 160 km/h, jednak urzędowo będzie można tam się poruszać jedynie 130 km/h i to pomimo, że dzisiaj (tj. przed modernizacją), pociągi mogą tam jeździć 150 km/h.

Oto bareizm w czystej postaci!

niewygodne.info
 
Dodane przez prakseda dnia marca 08 2018 15:40:39 · 9 Komentarzy · 66 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.