Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Oś Berlin-Moskwa w praktyce: Jedwabny szlak z ominięciem Polski oraz brak unijnych kar dla Gazpromu
Dyrektor generalny rosyjskiej RŻD Logistics oraz prezes niemieckiej Deutsche Bahn Cargo podpisali wczoraj w Moskwie umowę w/s uruchomienia wspólnej, multimodalnej usługi dotyczącej przewozu kontenerów na linii Chiny - Europa. Zgodnie z umową RŻD Logistics będzie odpowiedzialna za organizację pociągów towarowych od punktów granicznych z Chinami do portów znajdujących się w Obwodzie Kaliningradzkim (w praktyce chodzi o port w Kaliningradzie oraz Bałtyjsku). Z kolei DB Cargo zorganizuje transport kontenerów na morskim odcinku pomiędzy portami Obwodu Kaliningradzkiego, a niemieckim portem w Rostoku oraz zapewni dalszą obsługę ładunków kontenerowych na terytorium UE (tj. dostarczanie ładunków do poszczególnych terminali kontenerowych rozlokowanych na terytorium całej Unii).

O przyspieszającej współpracy na linii Berlin-Moskwa świadczy nie tylko umowa między RŻD Logistics a Deutsche Bahn Cargo. Wiele wskazuje na to, że do końca maja Komisja Europejska (pod naporem Berlina) zaproponuje, aby w żaden sposób nie karać rosyjskiego Gazpromu za nadużycia i wykorzystywanie pozycji dominującej w państwach UE w Europie Środkowo-Wschodniej. Dodatkowo wyszło na jaw, że grupa dziennikarzy niemieckiego "Der Spiegel" prowadzi działania zbieżne z rosyjską propagandą. W swoich artykułach podkreślą oni walory projektu Nord Stream II oraz nawołują rząd RFN do uznania "rosyjskiej strefy wpływów" rozciągającej się na kraje byłego ZSRR.

Historia z niemiecko-rosyjską umową w/s obsługi nowego jedwabnego szlaku pokazuje również, że współczesne relacje polityczno-gospodarcze nie lubią pustki. Przypomnijmy, że pod koniec 2016 roku Antonii Macierewicz - jako minister obrony narodowej - nie wyraził zgody na sprzedaż terenów po byłej jednostce wojskowej pod Łodzią, na których polsko-chińska firma miała zbudować gigantyczny hub przeładunkowo-kolejowy (tzw. "suchy port", czy jak kto woli - terminal intermodalny) dla pociągów towarowych jeżdżących do i z Chengdu w Chinach.

- "Ta koncepcja ekspansji Chin jest częścią całościowej koncepcji porozumienia Europy Zachodniej z Rosją i Chinami, a także wyeliminowania z obszaru eurazjatyckiego wpływów Stanów Zjednoczonych oraz zlikwidowania niepodległego bytu Polski, bo to Polska na styku między wpływami rosyjsko-chińskimi i niemieckimi jest jedynym krajem mogącym zorganizować alternatywę wobec takiej eurazjatyckiej super potęgi" - stwierdził Macierewicz podczas wywiadu udzielonego polonijnemu medium "Goniec TV Toronto".

No cóż - skoro reprezentuje się interesy USA w Europie, a pomija własne, to trzeba się liczyć z tym, że niewykorzystane okazje (takie jak perspektywa osiągnięcia statusu strategicznego hubu towarowego Europy) będą wykorzystywane przez inne państwa. Wszystko wskazuje na to, że dogadanie się Niemców z Rosjanami w zakresie obsługi nowego jedwabnego szlaku, jest tego klasycznym przykładem.

niewygodne.info
 
Dodane przez prakseda dnia maja 16 2018 09:22:31 · 9 Komentarzy · 72 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.