Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 5
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Konkurs na wizualizacje polskiego "elektryka" był rok temu. I co dalej? Czy będzie jak z polskim atomem?
Aby założona przez rząd PiS koncepcja "miliona aut elektrycznych na polskich drogach do 2025 roku" mogła zostać zrealizowana w październiku 2016 r. powołano - tak, jak w przypadku elektrowni atomowej - specjalną spółkę celową, którą nazwano ElectroMobility Poland (kasę na jej powstanie wyłożyły państwowe firmy PGE, Energa, Enea oraz Tauron). Na stronie internetowej tej spółki czytamy, że jej celem jest "szeroko pojęte stworzenie warunków dla rozwoju systemu elektromobilności w Polsce. Działania spółki przyczynią się do wzrostu innowacyjności i konkurencyjności polskiej gospodarki".

Blisko rok temu rozstrzygnięty został konkurs na wizualizację nadwozia pierwszego polskiego samochodu elektrycznego. Nie tak dawno temu, bo w maju tego roku, szef ElectroMobility Poland zapowiedział, że funkcjonalny prototyp tego auta powstanie na wiosnę 2019 r. Okazuje się jednak, że budowa samochodu na dobrą sprawę jeszcze się nie rozpoczęła. Spółka jest na etapie opracowywania "szczegółowej koncepcji technicznej budowy prototypu oraz koncepcji przygotowania do produkcji seryjnej".

Pytana przez portal INNPoland.pl o etap prac nad polskim "elektrykiem" rzeczniczka ElectroMobility Poland odpowiedziała, że: "Prace (...) przebiegają zgodnie z przyjętą przez naszą spółkę strategią. Jednak na tym etapie nie możemy zdradzić szczegółów realizowanych działań, ze względu na tajemnicę przedsiębiorstwa i uzasadniony interes projektu".

Niezależnie od tego na jakim rzeczywistym etapie są prace nad pierwszym polskim samochodem elektrycznym, warto zwrócić uwagę, że aby w 2025 roku w Polsce mogło jeździć milion aut elektrycznych (tak zakłada rządowy "Plan Rozwoju Elektromobilności"), potrzeba by było dodatkowej podaży energii elektrycznej na poziomie 4,3 TWh, której obecnie nikt w naszym kraju nie jest w stanie wyprodukować. Problem ten może by nie istniał, gdyby do 2020 roku (tak, jak zakładał pierwotny plan rządu Tuska) powstała pierwsza polska elektrownia atomowa o mocy 3 GW. Niestety, mimo że "projekt atomowy" trwa już 9 lat i - jak do tej pory - pochłonął 958 milionów złotych, to nadal nie znamy nawet lokalizacji, w jakiej miałaby powstać pierwsza polska siłownia jądrowa. Jeśli ta elektrownia kiedykolwiek powstanie, to będzie to okres ok. 2030 roku. Efekt jest taki, że do 2025 roku nikt nie zagwarantuje odpowiednio wysokiej podaży energii, a tym samym koncepcja "miliona aut" wywraca się już na starcie, pośrednio poważając również wiarygodność projektu "pierwszego polskiego auta elektrycznego" prowadzoną przez spółkę ElectroMobility Poland.

niewygodne.info
 
Dodane przez prakseda dnia sierpnia 25 2018 08:35:32 · 9 Komentarzy · 85 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.