Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 5
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Katastrofa smoleńska 10 dowodów na zamach

1. Gdy samolot znajdowaÅ‚ siÄ™ na wysokoÅ›ci 15 m nad ziemiÄ…, zanikÅ‚o zasilanie głównego komputera pokÅ‚adowego FMS i rejestratorów lotu. Polski Tu-154M byÅ‚ wówczas ok. 60–70 m przed miejscem pierwszego zderzenia z gruntem. Ani MAK, ani komisja Jerzego Millera nie potrafiÅ‚a wyjaÅ›nić tego faktu, potwierdzonego m.in. przez polskÄ… prokuraturÄ™ wojskowÄ….

2. Prof. Wiesław Binienda, ekspert od katastrof lotniczych współpracujący m.in. z amerykańską NASA i koncernem Boeing, udowodnił, że skrzydło Tu-154 nie mogło zostać urwane po zderzeniu z brzozą. Ustalenia te potwierdził naoczny świadek, Nikołaj Bodin, który w prokuraturze stwierdził: "W momencie zderzenia z drzewem nie zauważyłem, aby na skutek tego zahaczenia o drzewo odpadły jakiekolwiek części samolotu. Po uderzeniu w drzewo samolot kontynuował lot w kierunku zachodnim, przy czym w linii prostej i idąc na obniżenie lotu."

3. Sekcje zwłok, które wykazałyby prawdziwą przyczynę śmierci pasażerów Tu-154, zostały sfałszowane. Np. rosyjski protokół obdukcji śp. Zbigniewa Wassermanna pokrywa się z rzeczywistymi wynikami sekcji zwłok, przeprowadzonej w Polsce po ekshumacji, tylko w 7-10 proc. Polski rząd maczał ręce w tym oszustwie, nie wysyłając do Rosji polskich lekarzy sądowych, choć ci już w południe 10 kwietnia 2010 r. byli gotowi do wyjazdu.

4. Niespotykane rozerwanie kadłuba maszyny (nieporównywalne z innymi tego typu katastrofami Tu-154M) i jego charakterystyczne uszkodzenia, a także brak eksplozji paliwa wskazują - według niezależnych ekspertów stojących za raportem "Zbrodnia smoleńska. Anatomia zamachu" - na użycie broni termobarycznej, używanej przez Rosjan m.in. w Czeczenii.

5. Jak wynika z zeznaÅ„ Å›wiadków, zdecydowana wiÄ™kszość ciaÅ‚ byÅ‚a pozbawiona części ubrania lub caÅ‚kowicie naga. Zdaniem autorów raportu "Zbrodnia smoleÅ„ska" - fakt ten pasuje do koÅ„cowej fazy wybuchu skumulowanego gÅ‚owicy termobarycznej. O tym, że powstaÅ‚e po takiej eksplozji podciÅ›nienie zrywa ubrania z ludzkich ciaÅ‚, mówiÅ‚ także w jednym z wywiadów współtwórca takich gÅ‚owic – Wasilij Wasilienko.

6. „Po tym, jak samolot wyÅ‚oniÅ‚ siÄ™ na chwilÄ™ z mgÅ‚y, to byÅ‚ to moment, kiedy zaryczaÅ‚y silniki, powstaÅ‚ silny oÅ›lepiajÄ…cy bÅ‚ysk. Po tym bÅ‚ysku obserwowaÅ‚em samolot przez 1–2 sekundy, próbowaÅ‚ nabrać wysokoÅ›ci” – zeznaÅ‚ w Å›ledztwie jeden z rosyjskich Å›wiadków, Anatolij Å»ujew.

7. Polska załoga Tu-154M 101 otrzymała od Rosjan karty podejścia lotniska Smoleńsk-Siewiernyj, zawierające błędne dane, m.in. złe współrzędne pasa startowego. Potwierdzili to w swoich zeznaniach w prokuraturze polscy piloci wojskowi.

8. Polskich pilotów, zmylonych przez złe karty podejścia, utrwalili w błędzie kontrolerzy z wieży w Smoleńsku. Załoga Tu-154 była błędnie informowana o położeniu na kursie i ścieżce, choć w rzeczywistości samolot był ponad ścieżką i zbaczał z kursu.

9. Rosjanie kilkanaÅ›cie godzin po katastrofie zaczÄ™li niszczyć wrak, który jest jednym z najważniejszych dowodów w postÄ™powaniu. Demolowano samolot, tnÄ…c go piÅ‚ami i wybijajÄ…c szyby w oknach. Sprawa wyszÅ‚a na jaw tylko dziÄ™ki dziennikarzom programu „Misja specjalna”, którzy zdobyli nagranie pokazujÄ…ce ten proceder. Polskich biegÅ‚ych dopuszczono do wraku dopiero 17 miesiÄ™cy po tragedii.

10. Rosjanie nie przeprowadzili akcji ratunkowej. Pierwsza jednostka strażacka przybyÅ‚a na miejsce rozbicia siÄ™ samolotu dopiero 14 minut po katastrofie, mimo iż tragedia miaÅ‚a miejsce ok. 400 m od progu pasa startowego! Pojazd GAZ 4795 Regionalnej Bazy Poszukiwawczo-Ratowniczej lotniska SmoleÅ„sk „PoÅ‚udniowy” dojechaÅ‚ na miejsce katastrofy jeszcze później, bo o godz. 9:25, czyli dopiero po... 44 minutach od rozbicia siÄ™ samolotu. Jak wynika z zeznaÅ„ Å›wiadków, kilka godzin po tragedii wiele ciaÅ‚ leżaÅ‚o obróconych twarzÄ… do ziemi, co Å›wiadczy o tym, że nikt nawet nie sprawdzaÅ‚, czy żyjÄ….

Prokurator podpułkownik Karol Kopczyk:

Na chwilę obecną w naszym śledztwie nie znamy przyczyny katastrofy. Prowadzimy odrębne śledztwo. Nie jesteśmy związani ani ustaleniami Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, ani raportem Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK).
niezalezna.pl
 
Dodane przez prakseda dnia wrze¶nia 30 2011 09:57:53 · 9 Komentarzy · 194 CzytaÅ„ · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
GratulujÄ™ strony i oczekujÄ™ aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.