|
Nawigacja |
|
|
Użytkowników Online |
|
|
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
|
|
|
|
|
|
|
Naruszono wszelkie zasady, aby przepchnąć francusko-niemiecką inicjatywę! Ucierpią polskie firmy |
|
|
Przypomnijmy - po wstąpieniu Polski do UE nasze firmy z branży transportowej szybko zaczęły wykorzystywać jedną z podstawowych zasad wspólnotowego rynku, jaką jest zasada swobodnego przepływu usług (to obok zasady swobodnego przepływu osób, kapitału i towarów, jedna z czterech głównych zasad, na których opiera się UE). Polskie przedsiębiorstwa transportowe dzięki swojej konkurencyjności w zaledwie kilku lat zdominowały transport drogowy w Europie, świadcząc usługi w praktycznie każdym państwie UE.
Taki stan rzeczy nie mógł się podobać władzom państw, z których wywodziły się firmy najbardziej tracące na pojawieniu się konkurencji z Polski. W zbyt silnej pozycji firm z naszego kraju widzieli bowiem zagrożenie dla interesów własnych firm. W efekcie powyższego powstał tzw. "Pakiet mobilności" - czyli zaproponowany przez Francję i Niemcy zbiór przepisów zaostrzających warunki pracy polskich kierowców na zachodzie Europy. Pakiet ten przewiduje m.in. obowiązek stosowania płacy minimalnej danego kraju oraz restrykcyjne zasady dotyczące odpoczynku w hotelach, a nie w kabinach ciężarówek (jak było do tej pory).
Związkowcy z organizacji zrzeszających polskich przewoźników nie mają wątpliwości - chodzi o odwrócenie sytuacji rynkowej i wyrzucenie Polaków z zachodniego rynku. Realizacja przyjętych propozycji będzie oznaczała falę bankructw i upadłości naszych firm działających w branży przewozów międzynarodowych.
Niestety wczoraj "Pakiet mobilności" został przez Parlament Europejski przyjęty. Polscy europosłowie chcieli nie dopuścić do głosowania wykorzystując do tego formalne możliwości i zgłosili ponad 1000 poprawek. Każda z nich powinna być głosowana osobno. Aby obejść ten fortel szef europarlamentu Antonio Tajani zarządził pogrupowanie poprawek w bloki, tak aby skrócić do minimum czas głosowania. Takie podejście miałoby nawet sens, gdyby Tajani pogrupował poprawki według ich zakresu merytorycznego. Tymczasem zrobił to według nazwiska autora poprawki. W efekcie doszło do złamania regulaminu Parlamentu Europejskiego.
Nie dość, że po raz kolejny okazało się, że państwa "starej UE" w zakresie wspólnotowych zasad są solidarne z "nowymi", dopóki same na tych zasadach najwięcej zarobią (kiedy sytuacja się zmienia to "stara unia" forsuje restrykcje uderzające w interesy "nowej UE"), to jeszcze nowe przepisy przyjęto z naruszeniem prawa. Europosłowie z Polski, Bułgarii i Rumunii (tj. państw najmocniej poszkodowanych przyjęciem "Pakietu mobilności") już zapowiadają, że złożą wspólną skargę do Trybunału Sprawiedliwości UE. Pytanie tylko, czy to coś zmieni?
niewygodne.info
Źródło: Pakiet mobilności doprowadzi do bankructwa firmy przewozowe? Polacy nie chcą dopuścić do głosowania (RMF24.pl)
Źródło: Dominika Cosic (Twitter.com)
Źródło: Europoseł PiS: PE przyjął pakiet mobilności pod presją, łamiąc regulamin (TVP.info) |
|
|
Dodane przez prakseda
dnia lipca 04 2019 14:49:29 ·
9 Komentarzy ·
199 Czytań ·
|
|
|
|
|
|
Komentarze |
|
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
|
Oceny |
|
|
|
Logowanie |
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
|
Shoutbox |
|
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|
|
|
|
|