Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Rządowa agencja zarekomendowała koncesje na A2 spółce, którą wraz z Kulczykiem założył... prezes tej agencji
Andrzej Patalas w latach 70-tych został wiceszefem Dyrekcji Okręgowej Dróg Publicznych w Poznaniu, a od 1980 r. jej szefem. W 1991 roku, wraz z Janem Kulczykiem założył spółkę Autostrada Wielkopolska. W 1994 roku, dzięki wstawiennictwu Bogusława Liberadzkiego (ministra transportu w rządzie Waldemara Pawlaka i kolejnych rządach SLD-PSL) Patalas objął funkcję szefa Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad - rządowej agencji, która zajmowała się m.in. urządzaniem przetargów na koncesje na budowę autostrad.

Pod koniec 1995 roku zarządzana przez Patalasa Agencja Budowy i Eksploatacji Autostrad ogłosiła przetarg na budowę trzech odcinków od Świecka do Strykowa pod Łodzią (364 km). Przetarg ten został rozstrzygnięty w lutym 1997 r. Zwyciężyła w nim spółka współzałożona przez Patalasa, czyli... Autostrada Wielkopolska.

Rząd SLD ostatecznie udzielił koncesji na budowę (przebudowę) i eksploatację autostrady A2 we wrześniu 1997 r., po uprzednim wydaniu stosownej rekomendacji przez Agencję Budowy i Eksploatacji Autostrad. Stało się to tuż przed przegranymi przez SLD wyborami parlamentarnymi.

Po tym jak SLD musiało oddać władzę koalicji AWS-UW (to oni wygrali wybory w 1997 roku), Patalas pożegnał się ze stanowiskiem szefa Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad (pozostał jednak oficjalnym doradcą ministra transportu). Co jednak ciekawe - już w 2002 roku został on powołany na stanowisko prezesa Autostrady Wielkopolska - spółki która wcześniej wygrała zorganizowany przez Agencję (której był szefem) przetarg, i która uzyskała koncesję na budowę i eksploatację autostrady A2. Funkcję tą pełnił przez 10 kolejnych lat.

Jan Kulczyk otwarcie przyznał, że zarządzana przez jego spółkę autostrada A2 nigdy by nie powstała, gdyby nie Andrzej Patalas. Konflikt interesów? Podejrzenia o faworyzowanie jednego konkurentów kosztem innych? A skąd! To były dzikie lata 90-te, a Kulczyk doskonale wiedział jak wykorzystywać znajomości w establishmencie.

Andrzej Patalas zmarł nagle w 2013 roku. Oficjalną przyczyną była niewydolność krążeniowa.

niewygodne.info

Źródło: Autostrady jak marzenie (Gazeta Wyborcza)
Źródło: Czym jest Autostrada Wielkopolska (Gazeta Wyborcza)
Źródło: Andrzej Patalas nie żyje (Gazeta Wyborcza)
 
Dodane przez prakseda dnia sierpnia 10 2019 09:52:01 · 9 Komentarzy · 211 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.