|
Nawigacja |
|
|
Użytkowników Online |
|
|
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
|
|
|
|
|
|
|
Przepis na zwiększenie popytu i zainteresowania szczepionkami przeciw grypie |
|
|
Jest początek wieku XXI. Dopiero co mieliśmy do czynienia z epidemią SARS w Chinach a wcześniej wybuchła dość bolesna dla przemysłu szczepionkowego afera MMR spowodowana wystąpieniem Dr Wakefielda.
Od kilku lat trwa afera z tiomersalem. Już wiadomo jak takie wystąpienia mogą wpływać na opinię publiczną. Teraz szukamy sposobów jak wzbudzić popyt na szczepienia. Wyobraźcie sobie, że siedzicie na szkoleniu dla lekarzy. Zaraz będzie kolejny wykład a na nim podana recepta na sukces, o taka właśnie jak zaprezentowana tutaj.
Transkrypt debaty: Szczepienia dzieci a zdrowie publiczne w świetle danych epidemiologicznych
Szczepienia przeciwko grypie i perswazja - dr Jeffrey Benabio
Zarządzanie widmami: Jaka ilość literatury medycznej jest kształtowana za kulisami przez przemysł farmaceutyczny? - dr Sergio Sismondo
Szczepionkowa pokrętna logika - Mike Adams
Siedmiostopniowa technika generowania zainteresowania i popytu na szczepionki przeciw grypie lub przeciw jakiejkolwiek innej chorobie.
Przepis na zwiększenie popytu i zainteresowania szczepionkami przeciw grypie
1. Naturalnie sezonowe pojawienie się grypy zaczyna być wiązane z rozpoczęciem "sezonu na szczepienia" (ponieważ wtedy najłatwiej ludzie mogą podjąć działania)
2. Dominujący szczep i/lub początkowe przypadki choroby należy:
- Powiązać z ciężkim przebiegiem choroby i/lub jej skutkami.
- Podkreślić występowanie wśród osób, u których grypa nie jest ogólnie postrzegana jako powodująca poważne komplikacje (np. dzieci, zdrowi dorośli, zdrowi seniorzy).
- Przypadki zachorowań należy odnaleźć i poinformować o nich w miastach i społecznościach skupionych blisko mediów głównego nurtu (np. codzienne gazety, główne stacje telewizyjne).
3. Następnie o zaobserwowanych przypadkach zachorowań eksperci medyczni i instytucje ds. zdrowia publicznego (np. za pośrednictwem mediów) wyrażają obawy i alarmują (i przewidują tragiczne skutki) - oraz nawołują do szczepienia przeciwko grypie.
4. Połączenie "2" i "3" skutkuje:
A. Znaczącym zainteresowaniem i uwagą mediów
B. Osadzenie sezonu grypowego w kategoriach, które motywują do zachowania (np. jako "bardzo dotkliwego", "poważniejszy niż w poprzednich latach lub zeszłego roku", "śmiertelne")
5. Ciągłe doniesienia (np. od urzędników służby zdrowia i mediów), że grypa powoduje ciężką chorobę i/lub wpływa na wiele osób - pomagając we wzmocnieniu postrzegania, że wiele osób jest podatnych na poważny przypadek grypy.
6. Widoczne/namacalne przykłady ciężkiego przebiegu choroby (np. zdjęcia dzieci, rodziny osób dotkniętych chorobą, które się zgłaszają) i ludzi, którzy zostali zaszczepieni (pierwsze przykłady motywują do szczepienia, drugie wzmacniają tę potrzebę)
7. Odnoszenie się do pandemii oraz dyskusje na temat grypy pandemicznej - wraz z ciągłym odwoływaniem się do znaczenia szczepień w tym aspekcie.
Rezultaty wyżej opisanych technik
- Spora część zapotrzebowania konsumentów na szczepienia przeciw grypie zależy od rzeczy, których nie możemy kontrolować (np. czas, stopień nasilenia, zasięg, czas trwania choroby i skutki choroby).
- W związku z powyższym zapotrzebowanie/popyt na szczepienia, szczególnie wśród osób, które rutynowo nie szczepią się przeciw grypie co roku, jest związany z rosnącą troską, niepokojem i zmartwieniem. Na przykład:
- Percepcja/postrzeganie lub wrażenie, że wiele osób zachoruje;
- Percepcja lub wrażenie, że wiele osób ciężko przechodzi chorobę;
- Percepcja lub wrażenie podatności na zarażanie się oraz możliwość doświadczenia ciężkiej choroby.
Na potrzeby wzbudzania popytu na szczepionki rozróżnia się trzy prawdopodobne segmenty populacji
Trzy prawdopodobne segmenty populacji
- Osoby, które rutynowo otrzymują coroczne szczepienia przeciw grypie, w tym te, które zalecamy:
- to głównie osoby mające 65 lat i starsze
- szczepiące się przede wszystkim w okresie wrzesień-listopad
- Osoby, które czasami otrzymują coroczne szczepienia przeciw grypie, w tym te, które zalecamy:
- Zainteresowanie jest często uzależnione od postrzegania ciężkości szczepu, prawdopodobieństwa że ta osoba lub ktoś, kogo znają, zarazi się nim.
- Przychodzą na szczepienia w okresie późniejszym (listopad, początek grudnia)
- Osoby, które decydują się nie szczepić przeciwko grypie, w tym te, którym zalecamy się zaszczepić:
- Odwrotnie proporcjonalnie do wieku (np. najprawdopodobniej 18-49 lat)
- Osoby starsze, często opierające się na silnych przekonaniach/przeświadczeniach
Wyzwania zwiÄ…zane z komunikacjÄ… o szczepieniach przeciwko grypie
- Osoby z którymi najłatwiej jest się skutecznie komunikować znajdują się w segmencie nr1, ale one już są przekonane o wartości i zaletach corocznych szczepień przeciw grypie.
- Skuteczny wpływ na zmianę przekonań ludzi z segmentów nr2 i nr3 do zmiany stosunku do szczepień jest dość trudny, np. są bardziej sceptyczni co do konsekwencji grypy, potrzeby i korzyści ze szczepień, skuteczności szczepionki przeciw grypie itp. i często pozostają przy swoich przekonaniach.
- Osiągnięcie i utrzymanie zainteresowania opinii publicznej oraz mediów szóstą lub siódmą wiodącą przyczyną śmierci (czyli odciągnięcie od najważniejszych powodów).
- Skuteczne rozwiewanie obaw rodziców dotyczących a) liczby i terminu szczepień oraz b) tiomersalu
- Niektóre elementy sukcesu (tj. większe zapotrzebowanie/popyt na szczepionkę przeciw grypie) wynikają z opowieści medialnych i wiadomości, które tworzą motywujące (tj. wysokie) poziomy zaniepokojenia i lęku przed grypą.
- Wywoływanie/indukowanie zmartwień, niepokoju i troski u ludzi powoduje szereg problemów i stwarza wiele dylematów wśród pracowników służby zdrowia.
"Najprawdopodobniej straszenie rodziców o przerażających konsekwencjach nieszczepienia swoich dzieci będzie częścią kampanii. Do tego zadania idealnie nadaje się meningokokowe zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych."
https://pubmedinfo.org/category/marketing/
https://pubmedinfo.org/2020/04/28/przepis-na-zwiekszenie-popytu-i-zainteresowania-szczepionkami-przeciw-grypie
|
|
|
Dodane przez prakseda
dnia wrze¶nia 29 2020 13:22:25 ·
9 Komentarzy ·
108 CzytaÅ„ ·
|
|
|
|
|
|
Komentarze |
|
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
|
Oceny |
|
|
|
Logowanie |
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
|
Shoutbox |
|
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|
|
|
|
|