Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 3
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Chazaka: Własność gojów jest rzeczą bez pana.
Tymczasem już w r. 1869 pojawiła się była "Kniga kahała" Jakóba Brafmana, odpowiadająca na to pytanie dokumentami kahalnemi.

Konsekwencje, wynikające z powyższej zasady, wyraża Baba Batra 54 b, gdzie powiedziano, że pierwszy, który położy rękę na własności goja, staje się jej panem. A z tej znowu zasady wypływa logicznie prawo, które wyraża słowo: chazaka.

Słowo to znajduje się już w Misznie, Baba Batra III,1. Pereferkowicz tłomaczy je: zadawnienie posiadania, zaś Levy (Neuhebr. u. chald. Woeirterb. Ii, 31) "Besitzergreifung". Słowa zmieniają swe znaczenia stosownie do tego, jaki sens im nadaje praktyka życiowa. Brafman wyraz chazaka oddaje przez: władza. Z dokumentów, które nam przedstawia, wynikałoby, że chazaka znaczny: prawo rozporządzalności.

Otóż nie ulega żadnej wątpliwości, że pod koniec XVIII i na początku XIX wieku kahały sprzedawały żydom prawo rozporządzania się majętnościami gejów, czyli sprzedawały im chazakę na ich majętnościach. Żyd, który takie prawo nabywał, mógł te majętności jako handlarz, faktor, lichwiarz eksploatować, nie obawiając się konkurencji swych współplemieńców.

Ale od chazaki odróżniano meropie [zaćmienie]: kahał sprzedawał żydowi wprost osobę goja, z którą wskutek tego żaden inny żyd nie mógł już wchodzić w stosunki kupna, sprzedaży etc. Z opublikowanych przez Brafmana dokumentów kahału mińskiego widzimy, że żydzi rozprzedawali między siebie płace domy i sklepy gojowskie, ba, nawet majętności klasztorne i arcybiskupie.

Nabywca tej cudzej własności, której właściciel nic naturalne o tym nie wiedział, "stawał się jej posiadaczem", przy czym zwykle dodawano formułę "od środka ziemi aż do wyżyny niebios". Niekiedy powstawały o to między żydami kłótnie, który z nich jest "posiadaczem" tajnym "własności" jawnej takiego a takiego goja.

Niewątpliwie dokonano następujących tranzakcji zakonspirowanych :

1) Rozporządzono się placem "nieobrzezanego" czapkarza Zwańskiego (str. 13 N* 22 etc.)

2) Jochlej Michel kupuje od kahału prawo eksploatowania sklepów murowanych rosjanina Bajkowa (str. 41 N* 77).

3) Abraham Abel kupuje od kahału sklep, będący własnością "pana Kistera". Kahał sprzedaje mu zarazem prawo przechodzenia przez jego dom. Żyd płaci kahałowi za ten przywilej 75 rubli (str. 62 N* 98).

4) Eleazar Segal kupuje od kahału prawo "posiadania klasztoru" dawniej karmelitów, następnie franciszkanów. wraz z wszystkiemi należącemi do niego zabudowaniami: placem, piwnicami i świetlicami tego klasztoru. Tranzakcji dokonano w środę dnia 4 miesiąca Sziwan roku 5560 od stworzenia świata, czyli 1800 ery naszej (str. 67 N'" 105).

5) Rabin Michel, Syn Izaaka. kupuje od kahału plac, będący własnością niemca, stolarza Johanna, wraz z budynkami. które właśnie ów stolarz sobie wybudował (str. 74 N* 1 15).

6) Synowie zmarłego rabina Arji spierają się z kahalem o prawo posiadania sklepów arcybiskupich. Działo się to w r. 1802 (str. 102 N* 177).

7) sześć sklepów. należących do księży Bonifratrów, kupuje od kahału spółka braci, Izaak i Józef, synowie Samuela (str. 106 Nf 189).

8) Rozporządzono się domem pewnego kowala (str. 106 N* 186 i str. 109 N* 195).

9) Prawo rozporządzania się balkonem domu "pana Trankiewicza" kahal sprzedaje Saulowi, synowi Wolfa, a ten odprzedaje Jehudzie Lejbie (str. 112 N* 202). Dokonano tej tranzakcji "w myśl praw, zgodnych z prawami podstawowemi i postanowieniami naszych mędrców"!

10) Za 50 rubli kupuje od kahału Izaak, syn Gersona, prawo władania połową domu Bajkowa, ponieważ nabywca prawa rozporządzenia się dotąd kahałowi całej sumy za to nie wpłacił, a kahał właśnie winien jest Izaakowi 50 rubli. Gdyby jednak w ciągu kwartału ów dawniejszy nabywca, Jochjel Michel, pozostałość wpłacił, Izaak będzie musiał mu ustąpić (str. 1 13 N* 205).

11) Izaak, syn Gersona, kupuje od kahału plac należący do mieszczan. Izaak ma prawo zawładnąć znajdującymi się tam domami "za pomocą wszelkich sposobów" (str. 140 N* 261),

12) Ponieważ pan Szejbe zamierza wybudować nowy sklep murowany, "przeto kahal postanawia: sprzedać prawo posiadania tego sklepu Jehudzie Lejbie" (str. M3 N* 266).

A więc mamy dwie rzeczy udowodnione z ścisłością, nie pozostawiającą nic do życzenia:

1) że Talmud uważa majętności gejów za r e s n u l l i u s. czyli za rzecz niczyją, i że pierwszy żyd, który na nich rękę położy, może je zagarnąć;

2) że zakonspirowana masa żydowska, rozporządzająca na ziemi naszej organizacją, rzeczywiście w myśl tego swego kodeksu złodziejskiego sprzedawała między sobą majętności gejowskie dla eksploatacji ich i zawładnięcia niemi wszelakiemi sposobami.

Wobec tych dwóch niewątpliwych faktów nabierają wielkiego znaczenia liczne skargi i wołania, że c h a z a k a nie tylko dotąd istnieje, ale kwitnie, i że walka z nią należy do najpilniejszych spraw naszej dzisiejszości.

Andrzej Niemojewski
"Dusza żydowska w zwierciadle Talmudu"
Wydanie drugie uzupełnione
 
Dodane przez prakseda dnia grudnia 08 2020 16:05:15 · 9 Komentarzy · 134 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.