|
Nawigacja |
|
|
Użytkowników Online |
|
|
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
|
|
|
|
|
|
|
Psychologiczny plan przezwyciężenia "wahań” |
|
|
Światowe Forum Ekonomiczne proponuje psychologiczny plan przezwyciężenia "wahania się wobec szczepień"
Naukowcy chcą wykorzystać psychologię do promowania szczepionek, zwracając uwagę na to, jak klienci podejmują decyzje w procesie myślenia, odczuwania i podejmowania działań.
"Przezwyciężenie niezdecydowania, zwlekania czy odrzucania szczepionki przeciw COVID-19" jest "największym wyzwaniem w komunikacji marketingowej naszych czasów" - stwierdzono niedawno w artykule na stronie Światowego Forum Ekonomicznego (WEF).
Autorami artykułu jest trzech profesjonalistów w dziedzinie marketingu: Rohit Deshpande, profesor marketingu Sebastiana S. Kresge w Harvard's Business School, Ofer Mintz z Politechniki w Sydney oraz Imram Currim, profesor marketingu w Paul Merage School of Business na Uniwersytecie Kalifornijskim w Irvine.
Grupa przeprowadziła badania nad sposobem zwalczania tego, co opisali jako "problem popytu" na szczepionki COVID, przy podaży przewyższającej popyt. To skłoniło ich by zasugerować "tworzenie i wdrażanie takich rozwiązań w celu informowania, nakłaniania i przekonywania segmentów klientów do działania. Wierzymy, że tego rodzaju podejście może również wzmocnić działania komunikacyjne dotyczące szczepionek COVID-19".
Naukowcy chcą wykorzystać psychologię do promowania szczepionek, zwracając uwagę na to, jak klienci podejmują decyzje w procesie myślenia, odczuwania i podejmowania działań. Cały proces jest replikowany [odbywa się w ten sam sposób], gdy dana osoba ma podjąć decyzję o przyjęciu szczepienia przeciw COVID-19, zadeklarowali autorzy.
Chociaż nacisk kładziono na promowanie trzeciej części tego procesu - "działania" lub samego szczepienia - grupa ubolewała nad faktem, że nadal potrzeba dużo pracy, aby rzeczywiście przekonać tych, których określa się jako "populację osób odwlekających, niezdecydowanych i odrzucających szczepienia".
Aby przekonać tę część populacji "musimy skupić się na etapach podejmowania decyzji w myśleniu i odczuwaniu" - deklarowali eksperci ds. marketingu.
W związku z tym Deshpande, Mintz i Currim opracowali trzy zalecenia "w celu wyeliminowania wahań wobec szczepień".
Wiedza i dezinformacja
Trzej autorzy wezwali do kampanii przeciwko "dezinformacji" o szczepionkach, wyjaśniając, jak zareagować na to, w jaki sposób ludzie myślą o szczepionce. Zauważając, że wielu, którzy wahali się co do szczepionki, uważało, że była ona przygotowana "pośpiesznie, z niedoszacowanymi skutkami ubocznymi", grupa zasugerowała politykę bezpośredniej konfrontacji z takimi ludźmi.
"Mogą to rozwiązać lokalni liderzy, którzy aktywnie docierają do sceptyków i edukują ich za pośrednictwem mediów, takich jak rozmowy telefoniczne, poczta bezpośrednia, telewizja, billboardy i kanały cyfrowe".
Samo to nie zostało jednak uznane za wystarczające: wezwano do "bardziej asertywnego podejścia" w walce z tak zwaną "dezinformacją o szczepionkach, w szczególności w mediach społecznościowych". Aby to osiągnąć, należy zapewnić "szkolenie i finansowanie", aby pomóc pracownikom medycznym lub grupom non-profit.
Wojna emocji
Ci, którzy opierali się szczepieniom, wyrażają silne emocje sprzeciwu, stwierdzili trzej autorzy, a w związku z tym "korzystanie ze źródeł informacji, którym ufają ci ludzie, może poprawić ich odczucia wobec szczepionki".
W tym kontekście WEF wymienił "usługodawców medycznych, przywódców politycznych i religijnych", ale również podkreślił znaczenie "społeczności" [communities].
Wszyscy trzej autorzy zasugerowali formę podsycania emocjonalnego strachu przeciwko "sceptykom szczepionkowym". "Innym sposobem na poprawę odczuć sceptyków szczepionkowych jest granie na 'strach przed utratą' (FOMO), zarówno społecznie, jak i ekonomicznie" - napisała grupa.
Nieustanna promocja szczepionki
Ostatni krok dotyczy praktycznej dostępności szczepionki, a autorzy przedstawili szereg sugestii w tym zakresie.
"Zachęty mogą działać" - napisali. Firmy i władze stanowe mogłyby uruchomić program zachęt do szczepień, "zapewniając płatny urlop, darmowe produkty i loterie".
Niektóre z sugestii WEF zostały już wdrożone w wielu państwach. Gubernator Nowego Jorku Andrew Cuomo (Dem) zaoferował darmowy kupon na loterię "szczepionka i zdrapka" z pulą wygranych w wysokości 5 milionów dolarów. Kupony zwykle kosztują 20 dolarów.
Republikański gubernator Ohio Mike DeWine zaoferował mieszkańcom swojego stanu szansę na wygranie 1 miliona dolarów za zgłoszenie się do szczepienia na COVID, podczas gdy mieszkańcy Zachodniej Wirginii poniżej 35 roku życia otrzymają obligację oszczędnościową w wysokości 100 USD za szczepienie.
"Wierzymy, że zastosowanie skoncentrowanego na pacjencie podejścia typu "pomyśl - poczuj - działaj" ['think - feel - do'] do problemu informacji o szczepionkach COVID-19, poprawi wysiłki na rzecz przyspieszenia globalnej odporności stadnej" - napisali Deshpandé, Mintz i Currim. "Zapewnienie bezpiecznego ponownego otwarcia i ożywienia gospodarczego oraz przezwyciężenie tego znaczącego wyzwania zdrowotnego i gospodarczego może zależeć od takiej taktyki".
Obawy dotyczące bezpieczeństwa zostały zignorowane
Pomimo skupienia się na promowaniu szczepionek, specjaliści ds. marketingu nie wzięli pod uwagę uzasadnionych obaw jakie wiele osób - w tym lekarzy - ma na temat tych zastrzyków.
W okresie od 14 grudnia 2020r. do 18 czerwca 2021r. do rządowego systemu zgłaszania zdarzeń niepożądanych związanych ze szczepionkami (VAERS) zgłoszono łącznie 387 087 zdarzeń niepożądanych, w tym 6113 zgonów i 31 240 zgłoszeń poważnych obrażeń.
"Spośród 6113 zgonów zgłoszonych do 18 czerwca, 23% miało miejsce w ciągu 48 godzin po szczepieniu, 16% miało miejsce w ciągu 24 godzin, a 38% wystąpiło u osób, które zachorowały w ciągu 48 godzin od zaszczepienia" - napisał The Defender.
Tymczasem cel i skuteczność szczepionek są kwestionowane, ponieważ ponad 4100 osób było do tej pory hospitalizowanych lub zmarło z powodu COVID-19, pomimo pełnego zaszczepienia, zgodnie z danymi opublikowanymi przez Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC).
LifeSiteNews opublikowało dużą liczbę artykułów opisujących wiele problemów związanych z samym COVID-19, jak również obawy, niepożądane skutki i debatę dotyczącą eksperymentalnych zastrzyków.
World Economic Forum proposes psychological plan to overcome 'vaccine hesitancy', Michael Haynes, Jul 1, 2021
AlterCabrio |
|
|
Dodane przez prakseda
dnia lipca 04 2021 12:57:03 ·
9 Komentarzy ·
136 Czytań ·
|
|
|
|
|
|
Komentarze |
|
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
|
Oceny |
|
|
|
Logowanie |
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
|
Shoutbox |
|
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|
|
|
|
|