Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Psychologiczny plan przezwyciężenia "wahań”
Światowe Forum Ekonomiczne proponuje psychologiczny plan przezwyciężenia "wahania się wobec szczepień"

Naukowcy chcą wykorzystać psychologię do promowania szczepionek, zwracając uwagę na to, jak klienci podejmują decyzje w procesie myślenia, odczuwania i podejmowania działań.

"Przezwyciężenie niezdecydowania, zwlekania czy odrzucania szczepionki przeciw COVID-19" jest "największym wyzwaniem w komunikacji marketingowej naszych czasów" - stwierdzono niedawno w artykule na stronie Światowego Forum Ekonomicznego (WEF).

Autorami artykułu jest trzech profesjonalistów w dziedzinie marketingu: Rohit Deshpande, profesor marketingu Sebastiana S. Kresge w Harvard's Business School, Ofer Mintz z Politechniki w Sydney oraz Imram Currim, profesor marketingu w Paul Merage School of Business na Uniwersytecie Kalifornijskim w Irvine.

Grupa przeprowadziła badania nad sposobem zwalczania tego, co opisali jako "problem popytu" na szczepionki COVID, przy podaży przewyższającej popyt. To skłoniło ich by zasugerować "tworzenie i wdrażanie takich rozwiązań w celu informowania, nakłaniania i przekonywania segmentów klientów do działania. Wierzymy, że tego rodzaju podejście może również wzmocnić działania komunikacyjne dotyczące szczepionek COVID-19".

Naukowcy chcą wykorzystać psychologię do promowania szczepionek, zwracając uwagę na to, jak klienci podejmują decyzje w procesie myślenia, odczuwania i podejmowania działań. Cały proces jest replikowany [odbywa się w ten sam sposób], gdy dana osoba ma podjąć decyzję o przyjęciu szczepienia przeciw COVID-19, zadeklarowali autorzy.

Chociaż nacisk kładziono na promowanie trzeciej części tego procesu - "działania" lub samego szczepienia - grupa ubolewała nad faktem, że nadal potrzeba dużo pracy, aby rzeczywiście przekonać tych, których określa się jako "populację osób odwlekających, niezdecydowanych i odrzucających szczepienia".

Aby przekonać tę część populacji "musimy skupić się na etapach podejmowania decyzji w myśleniu i odczuwaniu" - deklarowali eksperci ds. marketingu.

W związku z tym Deshpande, Mintz i Currim opracowali trzy zalecenia "w celu wyeliminowania wahań wobec szczepień".

Wiedza i dezinformacja

Trzej autorzy wezwali do kampanii przeciwko "dezinformacji" o szczepionkach, wyjaśniając, jak zareagować na to, w jaki sposób ludzie myślą o szczepionce. Zauważając, że wielu, którzy wahali się co do szczepionki, uważało, że była ona przygotowana "pośpiesznie, z niedoszacowanymi skutkami ubocznymi", grupa zasugerowała politykę bezpośredniej konfrontacji z takimi ludźmi.

"Mogą to rozwiązać lokalni liderzy, którzy aktywnie docierają do sceptyków i edukują ich za pośrednictwem mediów, takich jak rozmowy telefoniczne, poczta bezpośrednia, telewizja, billboardy i kanały cyfrowe".

Samo to nie zostało jednak uznane za wystarczające: wezwano do "bardziej asertywnego podejścia" w walce z tak zwaną "dezinformacją o szczepionkach, w szczególności w mediach społecznościowych". Aby to osiągnąć, należy zapewnić "szkolenie i finansowanie", aby pomóc pracownikom medycznym lub grupom non-profit.

Wojna emocji

Ci, którzy opierali się szczepieniom, wyrażają silne emocje sprzeciwu, stwierdzili trzej autorzy, a w związku z tym "korzystanie ze źródeł informacji, którym ufają ci ludzie, może poprawić ich odczucia wobec szczepionki".

W tym kontekście WEF wymienił "usługodawców medycznych, przywódców politycznych i religijnych", ale również podkreślił znaczenie "społeczności" [communities].

Wszyscy trzej autorzy zasugerowali formę podsycania emocjonalnego strachu przeciwko "sceptykom szczepionkowym". "Innym sposobem na poprawę odczuć sceptyków szczepionkowych jest granie na 'strach przed utratą' (FOMO), zarówno społecznie, jak i ekonomicznie" - napisała grupa.

Nieustanna promocja szczepionki

Ostatni krok dotyczy praktycznej dostępności szczepionki, a autorzy przedstawili szereg sugestii w tym zakresie.

"Zachęty mogą działać" - napisali. Firmy i władze stanowe mogłyby uruchomić program zachęt do szczepień, "zapewniając płatny urlop, darmowe produkty i loterie".

Niektóre z sugestii WEF zostały już wdrożone w wielu państwach. Gubernator Nowego Jorku Andrew Cuomo (Dem) zaoferował darmowy kupon na loterię "szczepionka i zdrapka" z pulą wygranych w wysokości 5 milionów dolarów. Kupony zwykle kosztują 20 dolarów.

Republikański gubernator Ohio Mike DeWine zaoferował mieszkańcom swojego stanu szansę na wygranie 1 miliona dolarów za zgłoszenie się do szczepienia na COVID, podczas gdy mieszkańcy Zachodniej Wirginii poniżej 35 roku życia otrzymają obligację oszczędnościową w wysokości 100 USD za szczepienie.

"Wierzymy, że zastosowanie skoncentrowanego na pacjencie podejścia typu "pomyśl - poczuj - działaj" ['think - feel - do'] do problemu informacji o szczepionkach COVID-19, poprawi wysiłki na rzecz przyspieszenia globalnej odporności stadnej" - napisali Deshpandé, Mintz i Currim. "Zapewnienie bezpiecznego ponownego otwarcia i ożywienia gospodarczego oraz przezwyciężenie tego znaczącego wyzwania zdrowotnego i gospodarczego może zależeć od takiej taktyki".

Obawy dotyczące bezpieczeństwa zostały zignorowane

Pomimo skupienia się na promowaniu szczepionek, specjaliści ds. marketingu nie wzięli pod uwagę uzasadnionych obaw jakie wiele osób - w tym lekarzy - ma na temat tych zastrzyków.

W okresie od 14 grudnia 2020r. do 18 czerwca 2021r. do rządowego systemu zgłaszania zdarzeń niepożądanych związanych ze szczepionkami (VAERS) zgłoszono łącznie 387 087 zdarzeń niepożądanych, w tym 6113 zgonów i 31 240 zgłoszeń poważnych obrażeń.

"Spośród 6113 zgonów zgłoszonych do 18 czerwca, 23% miało miejsce w ciągu 48 godzin po szczepieniu, 16% miało miejsce w ciągu 24 godzin, a 38% wystąpiło u osób, które zachorowały w ciągu 48 godzin od zaszczepienia" - napisał The Defender.

Tymczasem cel i skuteczność szczepionek są kwestionowane, ponieważ ponad 4100 osób było do tej pory hospitalizowanych lub zmarło z powodu COVID-19, pomimo pełnego zaszczepienia, zgodnie z danymi opublikowanymi przez Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC).

LifeSiteNews opublikowało dużą liczbę artykułów opisujących wiele problemów związanych z samym COVID-19, jak również obawy, niepożądane skutki i debatę dotyczącą eksperymentalnych zastrzyków.

World Economic Forum proposes psychological plan to overcome 'vaccine hesitancy', Michael Haynes, Jul 1, 2021

AlterCabrio
 
Dodane przez prakseda dnia lipca 04 2021 12:57:03 · 9 Komentarzy · 136 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.