|
Nawigacja |
|
|
Użytkowników Online |
|
|
Gości Online: 7
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
|
|
|
|
|
|
|
Ponad 13 milionów media dostały od rządu za promowanie szprycy |
|
|
Kampania rzekomo informacyjna #SzczepimySię miała zachęcić Polaków do szprycowania. W Narodowym Programie Szczepień jej cel określono następująco: "dotarcie do jak największej liczby obywateli tak, by każdy, niezależnie od dostępu oraz rodzaju medium mógł otrzymać rzetelną i jasną informację na temat szczepionki".
Watchdog wysłał więc 3 lutego wniosek o informację publiczną do Ministerstwa Zdrowia, by dowiedzieć się, za pośrednictwem jakich mediów pandemiczny resort chciał dotrzeć do Polaków.
"Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, niniejszym wnosimy o udostępnienie informacji publicznej w zakresie spisu umów, zawartych w grudniu 2020 r. i styczniu 2021 r., w ramach Narodowego Programu Szczepień, związanych z realizacją kampanii informacyjnej w zakresie:
1. kampania z wykorzystaniem mediów masowych - telewizja, radio, portale internetowe;
2. kampania z wykorzystaniem druków ulotnych dostarczonych do gospodarstw domowych; zgodnie z informacjami zawartymi na str. 28 Narodowego Programu Szczepień. Wnosimy o wskazanie nazw kontrahentów, kwot umów i przedmiotów umów, w odniesieniu do każdej powyższej umowy" - czytamy.
Pandemiczny resort zdrowia odsyłał jednak do Kancelarii Premiera. Ostatecznie KPRM wysłało odpowiedź 22 kwietnia.
Watchdog opublikował otrzymane zestawienie. Wynika z niego, że w grudniu 2020 roku i styczniu 2021 roku rząd warszawski wykupił czas antenowy i przestrzeń reklamową na propagowanie szprycy u następujących nadawców/wydawców za niebagatelne kwoty:
Grupa RMF - 3 000 000 zł
Polsat Media Biuro Reklamy - 2 574 760 zł
Telewizja Polska - 1 727 956 zł
Polskie Radio S.A. - 1 500 000 zł
Time S.A. (Grupa ZPR Media - tytuły – m.in. Super Express, Radio Eska, Murator) - 1 300 000 zł
Fundacja Lux Veritatis (wydawca Telewizji Trwam i Radia Maryja) - 400 000 zł
Fratria (wydawca Sieci, wPolityce.pl, wPolsce.pl, 2018.pl) - 400 000 zł
Telewizja Republika - 200 000 zł
Wirtualna Polska - 200 000 zł
Niezależne Wydawnictwo Polskie S.A. (Wydawca Gazety Polskiej, Nowego Państwa) - 200 000 zł
Fundacja Instytutu Nowych Mediów (Wydawca portalu Wszystko, co najważniejsze) - 100 000 zł.
============
Później jednak dopytano także o umowy z lutego i marca 2021 roku. Tutaj kwoty był już dużo niższe:
Telewizja Polska - 708 000 zł
Polsat Media Biuro Reklamy - 200 000 zł
Time S.A. – 127 000 zł
Polskie Radio - 100 000 zł
Eurozet - 100 000 zł
Fundacja Lux Veritatis - 100 000 zł
Forum S.A. (Wydawca Gazety Polskiej Codziennie) - 38 966 zł
SPES S.A. (Wydawnictwo religijne) - 28 044 zł
Gremi Media (Wydawca m.in. Rzeczpospolitej i Parkietu) - 27 207 zł
Instytut Gość Media (Wydawca Gościa Niedzielnego) - 14 760 zł
Tygodnik Niedziela - 11 070 zł.
Watchdog dociekał też, czy były media, które promowały szprycę za darmo. Z odpowiedzi KPRM wynika, że były, jednak nie podpisano z nimi umowy. Z przesłanej przez Kancelarię Premiera listy wynika, że w dużym stopniu były to media, które także zgarnęły pieniądze za promowanie szczepień. Wśród nich znalazły się bowiem:
Telewizja Polska,
TVN,
TV Puls,
TV Republika,
Polskie Radio,
Grupa Radiowa Agora,
Eurozet,
RMF,
Fratria,
Onet.pl,
WP.pl,
Rzeczpospolita,
Parkiet,
Plus Minus,
Super Exspress
Źródło: siecobywatelska.pl |
|
|
Dodane przez prakseda
dnia lipca 15 2021 11:38:07 ·
9 Komentarzy ·
139 Czytań ·
|
|
|
|
|
|
Komentarze |
|
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
|
Oceny |
|
|
|
Logowanie |
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
|
Shoutbox |
|
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|
|
|
|
|