Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 969
Najnowszy Użytkownik: TomiGaw2023
Efekt przynęty, czyli jak cię sprytnie robią w konia!
Sprytne robienie w konia

Można by rzec, że mało jest osób, które lubią wydawać, a więcej tych, które lubią mieć.

Na czym jednak polega różnica? Ano właśnie, już tutaj nie wiadomo do końca w czym rzecz.

Podobnie jest z wyborem, przed jakim stajemy przed sklepową ladą, czy w ulubionej kawiarni.

Zanim przejdziemy do wyjaśnienia samego mechanizmu i działania wabika, jakim jest efekt przynęty, postawimy pewne pytania.

Czy naprawdę sądzimy, że decyzje, które podejmujemy we wspomnianych miejscach, są w 100% naszymi?

Przecież są specjaliści, którzy dniami i nocami obmyślają rozkład półek sklepowych i rozmieszczenie produktów na ich półkach, dobierają odpowiednie zapachy, które rozpylane są przed wejściami centrów handlowych, aby przyjemniej się zaczynało zakupy, a co za tym idzie - aby jeszcze przyjemniej się wydawało pieniądze... brzmi trochę, jakbyśmy tracili nad sobą kontrolę.

Coś w tym zdecydowanie jest!

To wiemy, co kupujemy, czy też nie wiemy?

Profesor Dan Ariely wykładający w Instytucie Technologii w Massachusetts poruszył kwestię pozornego wyboru, twierdząc, że to, co jest nam podsuwane, jest mniej atrakcyjne niż pozostałe dwie, z czego ostatnia będąca najdroższą opcją - jak np. większe pudełko popcornu w kinie tylko złotówkę droższe niż średnie, albo kawa (już nie tylko w starbucksie, ale i innych, jak costa coffee, czy bardzo często - stacja benzynowa), wydaje się być strzałem w dziesiątkę.

Przecież jak mogę zjeść dużego hot-doga niewiele droższego niż średni, a z kolei ten mały jest już kilka złotych tańszy niż duży, a nawet średni, to czemu by nie skorzystać? Najwyżej nie zjem całego, ale w razie jakby mi się jednak bardziej zachciało w trakcie, to mam wybór. Małym się w ogóle nie najem, średni w sumie byłby w porządku, ale to tylko np. dwa złote mniej niż duży.

I już znamy odpowiedź na nurtujące pytania dotyczące wyboru.

Ariely argumentował to tak, że wabik ma za zadanie przekonać nas do wybrania opcji korzystnej dla sprzedawcy, wobec czego pokazuje nam, czego pozornie chcemy, a więc raczej czego powinniśmy chcieć.

Ten zabieg cenowy ma sprawić, że klient nie będzie umiał racjonalnie ocenić oferty jakiegoś produktu, co z kolei będzie bardzo korzystne dla sprzedawcy, który rzecz jasna, chce zarobić jak najwięcej.

Wychodzi zatem na to, że nie do końca posiadamy kontrolę nad podejmowaniem decyzji, a sposób spostrzegania i oceny dwóch wariantów jest zakrzywiony, co z kolei pokazuje, jak silny jest wpływ tego chwytu marketingowego.

Pozorny wybór, pozorna okazja

Reasumując, rzadko kiedy mamy szansę stanąć przed realnym wyborem.

Jeśli sami posiadamy wiedzę na wspomniany temat, to będzie łatwiej takowy podjąć. Jednakże sklepy, czy lokale gastronomiczne stawiają nas w sytuacji, w której niby mamy wybór, ale jednak podsuwane nam są propozycje, które skłaniają nas do wybrania opcji, która nam nie do końca się opłaca, ale im już tak.

Taka taktyka wydaje się być niewinną i całkiem sprawiedliwą, ale mając świadomość tego, że jeden produkt to ten, który ma zostać wybrany przez klienta, drugi to ten będący wabikiem, a ostatni to rywal, który ma udowodnić, że wybór tego najdroższego, tak czy siak, jest najlepszy, to spojrzenie na sprawę może być już całkowicie inne.

https://www.odkrywamyzakryte.com
 
Dodane przez prakseda dnia sierpnia 16 2021 07:44:31 · 2 Komentarzy · 129 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.