|
Nawigacja |
|
|
Użytkowników Online |
|
|
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
|
|
|
|
|
|
|
Drugi Tu-154- próby- coś się nie klei... |
|
|
17 lutego tupolew (bliźniak samolotu, który rozbił się pod Smoleńskiem) wykonywał lot treningowy, korzystając z lotniska wojskowego w Mińsku Mazowieckim. Czteroosobowa załoga samolotu ćwiczyła starty i podejścia do lądowania.
Serwis Polityka.pl podaje, że podczas jednego ze startów pilot-instruktor popełnił błąd - na wysokości zaledwie kilkudziesięciu metrów nad ziemią, przy zbyt małej prędkości i przy wysuniętym podwoziu, "schował" klapy w skrzydłach. Samolot zaczął niebezpieczne tracić siłę nośną.
Informatorzy serwisu Polityka.pl mówią, że wszystkie te czynności wykonano "na odwrót" i mogło to skończyć się rozbiciem maszyny. Do tragedii nie doszło dzięki technikowi pokładowemu, który po tym, jak instruktor popełnił błąd, krzyknął: "Co z podwoziem?". Dopiero wtedy pilot-instruktor przestawił klapy i zwiększył siłę nośną samolotu."
O wiele ciekawsze jest coś innego. Mianowicie, znajomy podrzucił mi lokalną gazetę Siedem Dni, mają też stronę internetową:
http://www.siedemdni.pl/ i jest odpowiednik wersji papierowej:
http://www.siedemdni.pl/index.php/zdunska-wola/47-wiadomosci/1999-tupolew-nad-regionem
Czytamy m.in.tam, że:
"Nad naszym regionem odbyły się loty Tu-154M, numer boczny 102 – bliźniaczego samolotu prezydenckiego Tupolewa, który rozbił się w ubiegłym roku pod Smoleńskiem. Lotnisko w Łasku było obiektem, na którym piloci przeprowadzili symulacje podejścia do lądowania.
Choć, zapewne ze względów proceduralnych, baza lotnicza w Łasku milczy na temat testów Tupolewa, społeczność tzw. spotterów, obserwujących i fotografujących samoloty ma sporo informacji na ten temat. Również te zawarte w niniejszym artykule mają swoje źródło wśród członków EPLL Spotting Team."
i dalej:
"Podczas eksperymentu mają być zachowane takie same parametry lotu, jak 10 kwietnia 2010 roku pod Smoleńskiem, a piloci mają sprawdzić, czy odpowiednio szybka reakcja na sygnały od kontrolerów lotu zapobiegłaby katastrofie. Trening w Łasku z pewnością przygotował załogę do eksperymentu, a być może, był już jego pierwszym etapem."
Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym, który zna się na samolotach i uważa, że około tygodnia temu widział Tu-154 z biało- czerwonym malunkiem wraz z...eskortującymi go dwoma F-16, które leciały bardzo wolno (przynajmniej on odniósł takie wrażenie). Zdziwił się bo wojskowe akurat widzi codziennie- mieszka na trasie przelotów (ok. 10-15 km od Łasku) ale pasażerskiego tak nisko nie widział nigdy. Co ciekawe, wg niego po kilku godzinach była powtórka manewru. Więc rodzi się pytanie- czy JUŻ były testy i dlaczego jest o nich cicho. Podejrzewam, że wyniki testu nie pasują do oficjalnych "hipotez" stąd absolutna cisza na ten temat.
http://kontakt24.tvn.pl/temat,nowi-piloci-cwicza-na-tupolewie,84747.html?grupa=najnowsze
"Dziś w południe prawdopodobnie wykonywano zaplanowane próby z Tu 154m. Idąc na spacer w okolicy Łasku (w Teodorach stacjonują nasze F-ki) zauważyłem z małżonką nisko lecący samolot pasażerski. Samolot wykonał podejście do lądowania na pasie lotniska wojskowego. Widzieliśmy dwie takie próby. Tutka podchodziła wolno do lądowania z wypuszczonym podwoziem. Niestety dość szybko znikła za lasem" - relacjonował @Roman."
Unicorn |
|
|
Dodane przez prakseda
dnia marca 25 2011 10:25:25 ·
9 Komentarzy ·
319 Czytań ·
|
|
|
|
|
|
Komentarze |
|
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
|
Oceny |
|
|
|
Logowanie |
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
|
Shoutbox |
|
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|
|
|
|
|