|
Nawigacja |
|
|
Użytkowników Online |
|
|
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
|
|
|
|
|
|
|
Kolejny sprzeciw wobec projektu nowego cennika kolejowego |
|
|
Podobny wniosek przesłała już spółka CTL Logistics. Rzecz dotyczy opłat, jakie wejdą od 9 grudnia i mają obowiązywać w 2013 roku.
Z analizy DBSRP wynika, że proponowane nowe stawki są wielokrotnie wyższe niż w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy. Ogólnie, rosną one od ok. 6 do 60 proc., w zależności od kategorii linii kolejowej oraz masy brutto pociągu. "Szczególnie drastyczne są podwyżki stawek jednostkowych opłaty podstawowej za minimalny dostęp do infrastruktury kolejowej, który dla przewoźników towarowych jest dotkliwy w przedziale tonażowym od 600 do 1100 ton brutto" - pisze DBSRP.
Zdaniem przedstawicieli tej spółki, podwyżka zawsze uderza najpierw w przewoźników, a potem w klientów. Co więcej, nowa koncepcja stawek o wiele silniej odbija się na działalności prywatnych przewoźników, niż PKP Cargo.
Zarząd DBSRP wyraża także "niezrozumienie" faktu, dlaczego stawki dostępu do infrastruktury kolejowej dla przewoźników towarowych w Polsce mają być ponad dwa razy wyższe niż w przypadku stawek wyliczonych dla transportu pasażerskiego. "Można więc pokusić się o stwierdzenie, że w Polsce kolejowy transport pasażerski jest dotowany przez transport towarowy. Żaden z przewoźników nie jest w stanie zrekompensować podwyżki stawki za dostęp do infrastruktury w całości stawką za przewoźne, co może spowodować niewypłacalność kilku mniejszych przewoźników" - pisze zarząd DBSRP.
- Wyrażamy nasze ogromne zaniepokojenie takim postępowaniem, bowiem wprowadzenie wyższych stawek spowoduje jeszcze większy wzrost kosztów transportu w Polsce - mówi Christian Schreyer, członek zarządu ds. Produkcji. - To na dłuższą metę odbije się negatywnie na atrakcyjności Polski, jako kraju, gdzie warto inwestować, bo koszty logistyczne są niezmiernie istotne dla potencjalnych inwestorów.
Przypomina on, że już dziś opłaty za korzystanie z infrastruktury kolejowej w Polsce są jednymi z najwyższych w Europie Środkowej, przy jednocześnie stale pogarszającej się jakości tej infrastruktury. Przy tak złym stanie infrastruktury, a co za tym idzie niskiej przepustowości, niskiej prędkości handlowej, remontach i licznych objazdach, ciężko jest przekonać klientów korzystających dotychczas z transportów samochodowych do zmiany i przejścia na transport kolejowy.
- Akceptacja podwyżek opłat, które w naszej opinii są całkowicie nieuzasadnione, doprowadzi do zahamowania rozwoju transportu kolejowego powodując jeszcze większy spadek jego konkurencyjności wzglądem transportu drogowego - dodaje Schreyer.
DB Schenker Rail Polska zapowiedziała "czynne uczestnictwo" w proteście wobec nowego cennika na lata 2012/2013. Temat ten zostanie również poruszony na spotkaniach Rady Przewoźników, działającej przy PKP PLK.
|
|
|
Dodane przez prakseda
dnia marca 25 2012 19:55:42 ·
9 Komentarzy ·
319 Czytań ·
|
|
|
|
|
|
Komentarze |
|
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
|
Oceny |
|
|
|
Logowanie |
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
|
Shoutbox |
|
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|
|
|
|
|