Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Kolejny sprzeciw wobec projektu nowego cennika kolejowego
Podobny wniosek przesłała już spółka CTL Logistics. Rzecz dotyczy opłat, jakie wejdą od 9 grudnia i mają obowiązywać w 2013 roku.

Z analizy DBSRP wynika, że proponowane nowe stawki są wielokrotnie wyższe niż w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy. Ogólnie, rosną one od ok. 6 do 60 proc., w zależności od kategorii linii kolejowej oraz masy brutto pociągu. "Szczególnie drastyczne są podwyżki stawek jednostkowych opłaty podstawowej za minimalny dostęp do infrastruktury kolejowej, który dla przewoźników towarowych jest dotkliwy w przedziale tonażowym od 600 do 1100 ton brutto" - pisze DBSRP.

Zdaniem przedstawicieli tej spółki, podwyżka zawsze uderza najpierw w przewoźników, a potem w klientów. Co więcej, nowa koncepcja stawek o wiele silniej odbija się na działalności prywatnych przewoźników, niż PKP Cargo.

Zarząd DBSRP wyraża także "niezrozumienie" faktu, dlaczego stawki dostępu do infrastruktury kolejowej dla przewoźników towarowych w Polsce mają być ponad dwa razy wyższe niż w przypadku stawek wyliczonych dla transportu pasażerskiego. "Można więc pokusić się o stwierdzenie, że w Polsce kolejowy transport pasażerski jest dotowany przez transport towarowy. Żaden z przewoźników nie jest w stanie zrekompensować podwyżki stawki za dostęp do infrastruktury w całości stawką za przewoźne, co może spowodować niewypłacalność kilku mniejszych przewoźników" - pisze zarząd DBSRP.

- Wyrażamy nasze ogromne zaniepokojenie takim postępowaniem, bowiem wprowadzenie wyższych stawek spowoduje jeszcze większy wzrost kosztów transportu w Polsce - mówi Christian Schreyer, członek zarządu ds. Produkcji. - To na dłuższą metę odbije się negatywnie na atrakcyjności Polski, jako kraju, gdzie warto inwestować, bo koszty logistyczne są niezmiernie istotne dla potencjalnych inwestorów.

Przypomina on, że już dziś opłaty za korzystanie z infrastruktury kolejowej w Polsce są jednymi z najwyższych w Europie Środkowej, przy jednocześnie stale pogarszającej się jakości tej infrastruktury. Przy tak złym stanie infrastruktury, a co za tym idzie niskiej przepustowości, niskiej prędkości handlowej, remontach i licznych objazdach, ciężko jest przekonać klientów korzystających dotychczas z transportów samochodowych do zmiany i przejścia na transport kolejowy.

- Akceptacja podwyżek opłat, które w naszej opinii są całkowicie nieuzasadnione, doprowadzi do zahamowania rozwoju transportu kolejowego powodując jeszcze większy spadek jego konkurencyjności wzglądem transportu drogowego - dodaje Schreyer.

DB Schenker Rail Polska zapowiedziała "czynne uczestnictwo" w proteście wobec nowego cennika na lata 2012/2013. Temat ten zostanie również poruszony na spotkaniach Rady Przewoźników, działającej przy PKP PLK.
 
Dodane przez prakseda dnia marca 25 2012 19:55:42 · 9 Komentarzy · 319 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.