|
Nawigacja |
|
|
Użytkowników Online |
|
|
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
|
|
|
|
|
|
|
DEKLARACJA PATRIOTYCZNA POLAKA |
|
|
Potrzebny jest wspólny wysiłek wszystkich Polaków dla odbudowania i wyłonienia rzeczywistej polskiej elity i polskiej wspólnoty narodowej po okresie kataklizmów cywilizacyjnych i narodowych. Czas na odbudowanie Rzeczypospolitej, na uleczenie ran i podziałów, na określenie minimum patriotycznego (bardzo pomocne praktyczne wskazówki prof. Zybertowicza: Link)i na współpracę Polaków każdej opcji politycznej, oraz eliminacje wrogich Polakom tendencji i wzorów działania.
Czas na to, by przynależność do polskich organizacji niosła ze sobą praktyczne benefity i duży prestiż społeczny. Czas na reaktywację Polskich Związków Strzeleckich w Polsce i za granicą, służących rozwijaniu umiejętności i kultury obrony polskich interesów państwowych. Czas na reaktywacje Polskich Macierzy Szkolnych dla rozwoju polskich szkół w duchu edukacji patriotycznej, zdyscyplinowanej i dającej prestiżowe umiejętności. Czas na reaktywowanie Polskich Akademii Umiejętności i Towarzystw (dyplomatycznych, inżynieryjnych, medycznych, biznesowych, bankowych, akademickich, artystycznych, muzycznych i innych) dla pobudzenia współpracy Polaków w każdej liczącej się dziedzinie.
Proponuję podjęcie spokojnej, rzeczowej, patriotycznej współpracy w oparciu o DEKLARACJĘ PATRIOTYCZNĄ POLAKA, wyznaczającą proste wspólne zasady, takie jak :
1) RZECZPOSPOLITA POLSKA jest suwerennym i niezależnym państwem, członkiem Unii Europejskiej i innych organizacji międzynarodowych, tak długo, jak UE (i inne organizacje) będzie realizowała wspólne interesy jej członków, a w szczególności będzie niosła dla Polski więcej pożytków niż powinności. Stąd corocznie, każdy rząd Polski będzie obowiązany opracować i publikować w budżecie bilans wpłat polskiego Skarbu Państwa do budżetu UE i jej agend oraz wypłat do polskiego Skarbu Państwa i jego agend oraz szacunek wpłat polskich płatników podatku dochodowego do UE i jej agend oraz wypłat UE i jej agend dla płatników podatku dochodowego w Polsce. Podobne zestawienie powinno być publikowane w stosunku do Internatonal Monetary Fund, World Trade Organization i United Nations (i ich agend) wraz z opisem metodologii obliczeń, w celu umożliwienia krytyki.
2) Najwyższym prawem na obszarze RP jest KONSTYTUCJA RP, a najwyższym organem rozstrzygającym o obowiązywaniu wszystkich aktów prawnych na obszarze RP jest POLSKI TRYBUNAŁ KONSTYTUCYJNY z siedzibą w Warszawie, co jest prostym warunkiem i konsekwencją suwerenności. Oznacza to, że prawo tworzone przez instytucje unijne, dla swojej ważności, musi być zgodne z Konstytucja RP (czyli polski Trybunał Konstytucyjny jest nadrzędny nad unijnym trybunałem w Luksemburgu).
Proszę zwrócić uwagę na to np. że Niemcy od zawsze rozumieją prymat Konstytucji niemieckiej nad prawem unijnym i niemieckiego trybunału konstytucyjnego nad unijnym trybunałem w Luksemburgu.
3) TRYBUNAŁ STANU z urzędu powinien mieć obowiązek wszczęcia postępowania (obywatel mógłby wnieść wniosek o takie wszczęcie wraz z dowodami w sprawie do swobodnej oceny TS), zlecając prowadzenie śledztwa odpowiednim organom RP, w tym prokuraturze, NIK, CBA, w stosunku do każdego urzędującego polityka, sędziego, prokuratora, posła i senatora, w przypadku podejrzenia o działanie sprzeczne z Konstytucją RP, a więc przede wszystkim wprost z normami prawa, w tym z interesem RP i Polaków (bez względu na miejsce ich zamieszkania).
TS powinien także mieć obowiązek wszczęcia postępowania na wniosek co najmniej 1 mln obywateli RP. Przy czym na odmowę wszczęcia postępowania służyć powinno zażalenie do Trybunału Konstytucyjnego, złożone przez co najmniej 100.000 obywateli. W obu przypadkach, tj. wniosku o wszczęcie postępowania oraz zażalenia na odmowę wszczęcia, TS powinien udostępnić obywatelom elektroniczną formę składania wniosku i zażalenia (TS zaś sprawdzić prawidłowość wskazanych wpisów elektronicznych, w tym numerów PESEL, na uzasadniony relewantny wniosek obywatela, poparty dowodami, lub wyrywkowo z urzędu w ciągu miesiąca od złożenia ostatniego wymaganego wpisu). Rozstrzygnięcia TS powinny podlegać kontroli pod względem prawnym przez Trybunał Konstytucyjny w trybie odwoławczym. Postępowanie przed TS nie powinno trwać dłużej niż 6 miesięcy od dnia złożenia ostatniego wymaganego wniosku, a przed TK - 3 miesiące. Sędziowie Trybunału Konstytucyjnego i Trybunału Stanu podlegają wyłączeniu na takich samych zasadach jak inni sędziowie oraz powinni być wybierani spośród urzędujących prezesów sądów drugiej instancji w wyborach powszechnych (parlamentarnych) na 8 letnia kadencje. Prawomocne orzeczenie TS i TK stwierdzające naruszenie Konstytucji RP powinno pozbawić mandatu, immunitetu oraz prawa pełnienia jakiejkolwiek funkcji publicznej NA ZAWSZE. Jeśli zaszłoby uzasadnione prawdopodobieństwo popełnienia przestępstwa, TS i TK z urzędu powinien bezzwłocznie zawiesić immunitet, mandat i przekazać sprawę bezzwłocznie właściwym organom (które powinny rozstrzygnąć sprawę także w terminach obowiązujących TS i TK; interes państwa wymaga szybkich działań, a interes obywatela - w odwołaniu do organów kontroli sądowej-nie powinien wstrzymywać odsunięcia urzędnika od władzy. Ewentualne przywrócenie w wyniku kontroli sądowej powinno być oczywiście zapewnione). tak więc, złożenie zażalenia do TK nie powinno wstrzymywać postępowania.
Nie wolno uzależniać kontroli konstytucyjnej od woli rządzącej większości parlamentarnej, której takie postępowanie powinno dotyczyć w pierwszym rzędzie. Widzę w tym wielki konflikt interesów, który ujawnił się w przypadkach niekonstytucyjnego skandalu związanego z ACTA, decyzja w sprawie paktu fiskalnego, emisji dwutlenku węgla, funduszami i ustawą emerytalną, decyzji o umorzeniu wymagalnych należności za tranzyt rosyjskiego gazu przez terytorium polski, braku odwołania od decyzji KE w sprawie rządowej pomocy stoczniom, deklaracji antypolskich Ministra Sikorskiego, ale najbardziej jaskrawo w przypadku niekonstytucyjnych głosowań posłów dot. śledztwa smoleńskiego i decyzji p. Tuska i p. Kopacz o przekazaniu dowodów Rosji, trybie wyjaśnienia katastrofy i odrzuceniu pomocy NATO, USA I UE.
Nadrzędne interesy Rzeczypospolitej nie powinny być NIGDY podporządkowane interesom większości parlamentarnej i partii politycznych. ZAWSZE powinny być poddane demokratycznej i konstytucyjnej kontroli, od początku do końca kadencji parlamentu, z możliwością powstrzymania w trakcie kadencji posłów i senatorów sprzeniewierzających się swoim przysięgom, interesom swoich wyborców i Rzeczypospolitej i wyraźnym normom prawa! Inny system jest systemem bezprawia, a w połączeniu z totalnym panowaniem medialnym i skorumpowanym wymiarem sprawiedliwości jest systemem zniewolenia narodu, a nie demokracją!
4) Polskie PRAWO WYBORCZE powinno odzwierciedlać specyfikę i potrzeby Narodu Polskiego, jego bolesnej przeszłości, rozrzucenia po świecie, konieczności wynikającej z demograficznej i emigracyjnej katastrofy, zagrażającej substancji narodowej (komu powinien obecnie przysługiwać w pierwszym rzędzie głos w sprawach Polski: obywatelom RP, czy obcokrajowcom z UE przebywającym w dniu wyborów w Polsce?), a więc polskie prawo wyborcze powinno:
a) zapewnić równe i niedyskryminacyjne prawa wyborcze wszystkim obywatelom RP, w tym jedną, stałą, elektroniczną LISTĘ WYBORCZĄ na wzór irlandzkiej, do której w każdej chwili miałyby dostęp właściwe organy wyborcze (np. dla wydrukowania listy wyborczej dla każdego okręgu wyborczego) i każdy obywatel (przy zastosowaniu loginu, do sprawdzenia prawidłowości swoich danych, ich aktualizacji, złożenia wniosku o skorygowanie danych w oparciu o właściwą procedurę co do poszczególnych danych: np. zmiana imienia, nazwiska, innych danych z aktów USC - tylko w oparciu o dokument USC lub orzeczenie sądu, ale już zmiana danych kontaktowych powinna być swobodna - nie dotyczy to danych meldunkowych, które mają znaczenie polityczne i powinny być potwierdzone w oparciu o kopie dokumentu potwierdzającego zameldowanie, przesłania do administratora listy wyborczej, np. Państwowa Komisja Wyborcza lub Polski Urząd Statystyczny.
Sędziowie PKW powinni być wybierani w wyborach parlamentarnych na 8-letnią kadencję spośród prezesów sadów II instancji. Należy zakończyć bałagan związany z kosztownym, archaicznym, dyskryminacyjnym, politycznie uwikłanym i podatnym na manipulacje systemem każdorazowych papierowych list wyborczych, wpisami na te listy itd.
- okręgiem właściwym dla głosowania w wyborach powinien być okręg ostatniego stałego zameldowania obywatela RP w Polsce, ujawniony na liście wyborców. Zmianę okręgu wyborczego obywatel mógłby dokonywać w związku ze zmianą miejsca zameldowania najpóźniej do np. 1 miesiąca przed dniem wyborów, a po tej dacie można byłoby już głosować tylko korespondencyjnie, przesyłając balot do PKW.
Bez zgody krajów zamieszkania, włączanie ich obszaru do polskich okręgów wyborczych, narusza prawo kraju zamieszkania Polaków i nie stanowi przykładu prawidłowego, praworządnego funkcjonowania prawa wyborczego. Natomiast stosowanie fikcji warszawskiego okręgu wyborczego dla wszystkich obywateli RP zamieszkałych poza granicami kraju,których może być w sumie więcej niż wszystkich zamieszkałych w Polsce, stanowi jaskrawy przykład prawnych rozwiązań w rzeczywistości dyskryminacyjnych, ponieważ odbiera rzeczywisty wpływ na wyniki wyborcze tak wielkiej rzeszy obywateli Rzeczypospolitej, być może nawet więcej niż 50%, i uniemożliwia prawdziwą reprezentację ich głosu w Polskim parlamencie. Nie pozwólmy na przeciwstawianie sobie Polaków z kraju - Polakom z zagranicy. Jedyna rzeczywista linia podziału przebiega wzdłuż granicy odzielającej Polaków kochających Polskę od Polaków wykorzystujących Polskę (czyli nas wszystkich) dla miłości własnej.
Spokojnie można zrezygnować z kosztownego głosowania w konsulatach, na statkach, we więzieniach, szpitalach lub jednostkach wojskowych, i każdorazowego tworzenia rozlicznych list wyborczych, powoływania wielkiej liczby komisji wyborczych i zadania posiadania ważnego paszportu lub dowodu osobistego. Konstytucja RP wszak nie uzależnia (i nie powinna) prawa wyborczego od posiadania ważnego paszportu czy dowodu osobistego i łatwo można wyobrazić sobie niezawinione przypadki nieposiadania takiego dokumentu, czy braku środków finansowych na jego aktualizacje, czy trudności w poruszaniu się obywateli dotkniętych inwalidztwem lub chorobą. Poczciwa poczta jest tutaj doskonałym wyjściem wraz ze "szwajcarskimi" urnami wyborczymi ustawionymi w Polsce w miejscach publicznych dla wrzucania balotów. Inwestycja w bezpieczne urny wyborcze w połączeniu z systemem monitoringu w miejscach publicznych (często przecież już zabezpieczonych także licznymi monitoringami prywatnych i państwowych instytucji bankowych czy sklepowych) oraz szczelnym systemem jednej komisji wyborczej zawierającej inspektorów każdej partii politycznej, organizacji pozarządowej lub między narodowej zainteresowanej monitoringiem przebiegu wyborów, byłaby znacznie tańsza, prostsza i bardziej transparentna niż obecny system.
- GŁOSOWANIE LISTOWNE/WCZEŚNIEJSZE (stosowane z powodzeniem w wielu największych demokracjach świata, w tym amerykańskiej, kanadyjskiej, szwajcarskiej) wraz z przesyłaniem każdemu obywatelowi balotów wyborczych po uplywie terminu aktualizacji danych kontaktowych na elektronicznej liście wyborczej, powinny stać się powszechnie dostępnymi opcjami wyborczymi dla każdego obywatela, w tym obywateli-inwalidów, obywateli przebywajacych za granicą, w więzieniach, w szpitalach, na urlopach, w podróży, na ekspedycjach, w delegacjach itd.; głosowanie internetowe nie jest obecnie wskazane, ponieważ nie istnieją bezpieczne ich formy, a system jest wciąż poddatny na wrogie manipulacje i ataki. |
|
|
Dodane przez prakseda
dnia maja 21 2012 08:36:57 ·
9 Komentarzy ·
118 Czytań ·
|
|
|
|
|
|
Komentarze |
|
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
|
Oceny |
|
|
|
Logowanie |
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
|
Shoutbox |
|
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|
|
|
|
|