|
Nawigacja |
|
|
Użytkowników Online |
|
|
Gości Online: 6
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
|
|
|
|
|
|
|
NOWAK - DARMOZJAD |
|
|
Kolejny w ostatnich tygodniach wypadek ocenia w rozmowie z portalem Stefczyk.info minister transportu, poseł PiS Jerzy Polaczek. Jak mówi, "bardziej niż kolejne zderzenie pociągów zaskoczyła go wypowiedź ministra Nowaka":
- Mówienie o zakładaniu kamer w kabinach maszynistów to nie jest odpowiedź na wyzwanie. To nic nie zmienia w sferze zapobiegania tego typu wypadkom w przyszłości.
Polaczek przypomina, że w ostatnich trzech miesiącach doszło do 3 poważnych wypadków kolejowych, za każdym razem były to zderzenia czołowe:
- Jednocześnie od końca kwietnia trwa konkurs, czyli casting na członków zarządu Polskich Linii Kolejowych. Konkurs, który rozpisano w środku sezonu budowlanego, i w sytuacji, w której ludzie PO w ciągu ostatnich 4 i pół roku wykorzystali niewiele ponad 1 proc. środków europejskich na modernizację kolei. Mamy również znaczące pogorszenie się standardów bezpieczeństwa w ostatnich latach, to chyba najbardziej zaniedbana dziedzina na kolei. (...) Mamy za to po raz kolejny nabór prezesów spółek - w tym PKP S.A. czy Polskie Linie Kolejowe, tym razem za wyjątkowo wysokie wynagrodzenia, w okolicach 60, 70 tysięcy złotych miesięcznie.
Zdaniem byłego ministra -chaos na kolei to wynik ostatnich 5 lat, czyli okresu lekkomyślnego zarządzania na kolei:
- Powtarzam do znudzenia prostą informację, na którą zwracają uwagę także sami maszyniści. Jeżeli orientacji w zmieniającym się jak w kalejdoskopie rozkładzie jazdy orientacji nie mają już nie tylko pasażerowie, ale także dyżurni ruchu, to ten fakt wiele mówi. Wystarczy spojrzeć, ile zostało z tego rozkładu, który został wprowadzony w grudniu w aurze sukcesu? Niecały miesiąc po jego wejściu w życie z ponad codziennych pociągów InterCity, już po miesiącu korekta dotyczyła około 190 pociągów dalekobieżnych. A rozkład jazdy powinien być bardzo stabilnym punktem odniesienia dla pasażerów, gospodarki, ale także dla samych pracowników kolei. To wszystko legło w gruzach.
Obawiam się, że najpoważniejszym efektem tych zmian w stylu kolesiostwa będą kolejne odejścia kluczowych ludzi ze spółek kolejowych. Tych ze średniego szczebla, na których to wszystko jeszcze się trzyma. Ci ludzie lada nie będą chcieli firmować tego procesu degradacji kolei.
W sumie, ocenia poseł, na kolei nie widać "jakiegoś sensownego kierunku działania":
- Widać postępujący stan rozprzężenia, złe zarządzanie, politykę PR-u, której podporządkowana jest cała aktywność, i brak zdolności do rozwiązywania elementarnych problemów. Można narysować za pomocą zaprzyjaźnionych agencji PR-owych, opisać je i nazwać "strategicznym planem", ale jak przychodzi co do czego, to obywatel nie może kupić na 3 tygodnie przez Euro 2012 biletów na Ukrainę, bo system nie działa. To tylko mały sygnał tego systemu dopracowania i nonszalancji.
|
|
|
Dodane przez prakseda
dnia maja 28 2012 06:43:47 ·
9 Komentarzy ·
121 Czytań ·
|
|
|
|
|
|
Komentarze |
|
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
|
Oceny |
|
|
|
Logowanie |
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
|
Shoutbox |
|
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|
|
|
|
|