|
Nawigacja |
|
|
Użytkowników Online |
|
|
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
|
|
|
|
|
|
|
Podziemne kołchoźniki Agory |
|
|
Od ponad czterech lat serwisy informacyjne dla pasażerów warszawskiego metra są przygotowywane przez redakcję "Gazety Wyborczej". Chodzi o wiadomości wyświetlane m.in. na ekranach zainstalowanych w wagonach. Chcieliśmy się dowiedzieć, czy po kilku latach monopolu jednej redakcji istnieje szansa na wykupienie powierzchni reklamowej przez "Gazetę Polską Codziennie" lub portal Niezależna.pl.
- Mogą Państwo wykupić powierzchnię reklamową w postaci małych ramek lub naklejki na szybach metra. Dostępne są również krótkie spoty reklamowe na ekranach umieszczonych w wagonikach. Oczywiście będą one podlegały weryfikacji ze względu na treść, ale to standardowa procedura. Jednak jeśli chodzi o treści redakcyjne emitowane na ekranach City Info wyświetlających dla pasażerów najnowsze wiadomości, to są zarezerwowane wyłącznie dla serwisu Gazeta.pl - poinformowała nas Aleksandra Kurasz z firmy AMS, która ma wyłączność w dysponowaniu powierzchnią reklamową w warszawskim metrze.
Firma AMS, z którą Metro Warszawskie nawiązało w 2008 r. współpracę na obsługę powierzchni reklamowej w wagonach metra, należy do spółki Agora S.A., właściciela m.in. "Gazety Wyborczej".
W artykule w "Gazecie Wyborczej" z 2008 r. Paweł Stremski, kierownik redakcji newsowej Gazeta.pl cieszył się: "Bardzo ważne jest też dla nas to, że możemy uczestniczyć w pionierskich na polskim rynku projektach, które są dostępne już na Zachodzie". Podkreślał, że dzięki nawiązaniu współpracy z miastem portal Gazeta.pl będzie docierał do ponad 400 tys. pasażerów warszawskiego metra dziennie.
- Nie mamy żadnej bezpośredniej umowy z grupą Agora, natomiast AMS SA faktycznie wchodzi w skład tej grupy. Umowa z tą ostatnią spółką kończy się w kwietniu 2013 r. i będzie rozpisane kolejne postępowanie w celu wyłonienia najemcy miejsc pod reklamę w wagonach - powiedział nam Stefan Awietjan, kierownik działu sprzedaży w warszawskim metrze.
- Co ciekawe, warszawscy radni nie mają żadnego wglądu w umowy, które metro warszawskie zawiera z prywatnymi firmami. Zresztą nie tylko metro, ale np. Zarząd Dróg Miejskich. Nie od dziś wiadomo, że stolica pod rządami Hanny Gronkiewicz-Waltz sprzyja firmie AMS, która ma monopol na reklamy w wielu miejscach. A nam ciężko to kontrolować, gdyż ograniczają nas przepisy - mówi Maciej Wąsik, warszawski radny.
Chcieliśmy uzyskać informację od rzecznika prasowego warszawskiego ratusza, ale odpowiedziano nam jedynie, że wszystkiego dowiedzieliśmy się od rzecznika metra.
Warto przypomnieć, że to także Agora SA wydaje bezpłatny dziennik "Metro", który od wielu lat jest rozdawany w strategicznych miejscach w stolicy. W tym oczywiście głównie przy wejściach do metra.
Katarzyna Pawlak
Gazeta Polska Codziennie |
|
|
Dodane przez prakseda
dnia lipca 07 2012 18:03:32 ·
9 Komentarzy ·
101 Czytań ·
|
|
|
|
|
|
Komentarze |
|
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
|
Oceny |
|
|
|
Logowanie |
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
|
Shoutbox |
|
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|
|
|
|
|