Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 3
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Pendolino Opawskiego (PO)
Wszyscy pamiętamy chyba jeszcze słynny rząd Marka Belki w latach 2004-2005 czyli ponadpartyjny rząd fachowców powiązanych z rożnej maści służbami. Marek Belka oficjuje dzisiaj jako szef NBP, inny minister z jego ówczesnego rządu zasiada w radzie nadzorczej TPSA a jeszcze inny nadzoruje od 6 lat przepływy finansowe w PKP. Ciężko jest powiedzieć kogo dokładnie reprezentują ci gentlemani.

PKP jest niby spółką 100% państwową ale szef jej rady nadzorczej jest prywatnym finansistą. Czyich właściwie interesów dogląda Krzysztof Opawski? Skoro Opawskiego mianowano szefem rady nadzorczej PKP kilka tygodni po objęciu władzy przez formację PO, to widocznie ktoś miał dobrze sprecyzowane plany dotyczące jego roli. Jak to często przypomina nam Stanisław Michalkiewicz: któż by nie chciał popić i zakąsić na koszt Rzeczpospolitej?

Krzysztof Opawski wykształcił się na ekonomistę w latach Edwarda Gierka a następnie prowadził prace badawcze nad ekonomią w latach Wojciecha Jaruzelskiego. Co prawda innowacyjna ekonomia socjalizmu padła z hukiem ale ciężkie lata pracy badawczej ekonomisty Opawskiego nie poszły na marne.

Opawski odnalazł się szybko i bez problemu w III RP, najpierw w bankowości a następnie w latach 2004-2005 w fotelu ministra infrastruktury w rządzie fachowców fachowca Marka Belki. W roku 2007 Opawski założył swoja własną firmę doradczą "Saski Partners". I już jako finansowy prywaciarz został wybrany przez tzw. "niewidzialną rękę rynku" do nadzorowania państwowego PKP.

Jak wygląda PKP po 6 latach nadzoru przez Opawskiego, widzimy wszyscy.

Skandal wokół kontraktu Pendolino wywołał już pierwsze reakcje jego podwładnych. Jakub Karnowski, prezes PKP ze stajni Balcerowicza, poleciał wczoraj do "Wyborczej" opowiedzieć o opłakanym stanie, w którym znalazł PKP obejmując swój odcinek obowiązków rok temu:

Link

Ale kontraktu Pendolino to już nowy gospodarny prezes Karnowski nie rozwiązał, wręcz przeciwnie, zwiększył zadłużenie PKP pod ten kontrakt z 242 do 342 milionów Euro: Link

A może prezes PKP ze stajni Balcerowicza nie miał innego wyjścia?
 
Dodane przez prakseda dnia listopada 03 2013 08:47:12 · 9 Komentarzy · 46 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.