Moja własna strona na serwerze tnb.pl (ustaw w panelu admina)
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 3
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 970
Najnowszy Użytkownik: lublin
Sens zakupu Pendolino: pociąg za miliardy będzie jeździł jak 40-letnia lokomotywa
W Polsce nie ma obecnie takiej infrastruktury kolejowej, która pozwalałaby na bezpieczną obsługę superszybkich pociągów. To oznacza, że zakupione przez PKP Intercity składy "Pendolino" na zdecydowanej większości odcinków będą jeździły z prędkością nieprzekraczającą 160 km/h. Warto zauważyć, że prędkość taką rozwijają bez problemu stare, 40-letnie lokomotywy będące obecnie na stanie PKP. Jeśli zatem ultradrogie "Pendolino" nie będą spełniały swej głównej funkcji, to jaki był sens ich zakupu? Czy władze PKP nie mogły złożyć zamówienia na przystosowane do jazdy na polskich torach (160-200 km/h), a przy tym kilkukrotnie tańsze pociągi rodzimej produkcji? Jakby tego było mało pociągi "Pendolino" prawdopodobnie nie będą jeździły po polskich torach jeśli w zimie będzie duży mróz (przy -25 C pociąg w ogóle nie ruszy). To jednak nie koniec złych informacji. Okazuje się bowiem, że spółka PKP Intercity, aby móc zapłacić Alstomowi - producentowi "Pendolino" - za zamówione pociągi, musiała wziąć spore kredyty. Były prezes PKP Intercity Czesław Warsewicz ocenił, że spółka rocznie będzie musiała oddawać bankom około 30-40 mln zł samych tylko odsetek od pożyczonych pieniędzy! - "Obawiam się, że ta cud zabawka doprowadzi do bankructwa PKP Intercity. Mówiąc wprost - ktoś za to coś wziął, gdzieś poszły łapówki, procenty, jakieś dziwne transfery. To był kuriozalny przetarg. Mieliśmy do wydania niemal 3 mld zł. I ostatecznie w roku 2011 została złożona tylko jedna ważna oferta. Inne rzekomo nie spełniły wymogów! Tak się uczciwych, prawdziwych przetargów nie przeprowadza." - powiedział kilka miesięcy temu tygodnikowi "wSieci" Warsewicz.

Czy rzeczywiście wspomniana "cud-zabawka" doprowadzi do ostatecznego upadku PKP? Czy prawdą jest, że w związku z wygraniem przetargu przez Alstom - "szły łapówki, procenty, jakieś dziwne transfery"? A może o to w tym wszystkim chodziło? Wytransferować olbrzymie środki za granicę, zadłużyć w zagranicznych bankach krajowego przewoźnika, a w konsekwencji - doprowadzić do jego upadku?
 
Dodane przez prakseda dnia kwietnia 02 2014 12:49:26 · 9 Komentarzy · 19 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Louisroano
14/10/2017 22:25
Czesc wszystkim mam na imie Kacper 21 lat i jestem z Kolobrzegu. Na serwerze wisze od czasow tak zamieszchlych ze co tu gadac. Jestem milosnikiem cs 1. 6, cs jego, imetina, lola. Zajmuje sie budowanie
LLK
11/02/2011 10:06
Gratuluję strony i oczekuję aktualizacji. Pozdrawiam LLK
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.